Storstädning pågår…

Nej, det är inget aprilskämt. Jag är helt medveten om att den här bloggen stått och stampat sedan värsta torkan förra sommaren. Och så stiger jag in här och börjar städa upp den 1 april. Men det är enbart en slump att det blev just idag.

Vid den tiden, då när senaste blogginlägget skrevs, var det så varmt att min hjärna bara inte fungerade för att formulera några ord, än mindre längre texter. Det var bara svalkande skugga eller ett dopp som gällde vid den tiden.

Sen kom hösten och med det ett nytt jobb som tog all tid och kraft. Förvisso världen mest omväxlande, stimulerande och intressanta jobb, men med de sämsta arbetsvillkoren jag någonsin skådat. Nä, sådant ska man inte hålla på med. Det kör bara slut på den privata livskvalitén.

Nu pågår det alltså storstädning i livet. För vilken gång i ordningen vet jag inte, men städning är ju bra på många plan. Det ger plats för nytt och fräscht.

Så, kära bloggläsare, skrivlusten är stor. Ja, allt som är kreativt skriker på mig. Jobbet som tog energin och kraften från det viktigaste för mig är över. Livet övergår förhoppningsvis nu till en mer normal tillvaro.

Våren är också på ingång, lite trevande, det är liksom kallt i vinden, men blå himmel, solljus och vårens blommor får mig att le. Ljuset innebär också en nytändning för många saker. Vårstädning gäller just för tillfället i mitt dammiga hem. Och bloggen ska också få sig en uppfräschning här och där…

Samtidigt kommer kropp och själ få sin tid för eftertanke och uppfräschning. Jag har nämligen nyligen lyssnat på boken (den korta versionen), Hjärnstark av Anders Hansen. Det är sällan jag blivit så taggad av en bok som denna. Men mer om det senare i bloggen.

Väl mött, nu kör vi på…

*Taggad till tusen är Deercat©)

 

2 svar to “Storstädning pågår…”

  1. Monica Says:

    Äntligen. Varmt välkommen tillbaka. 🤗

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.