En påskhälsning…

Bloggen har stampat stilla. Jag vet. Du läsare vet.

Vad du kanske inte vet är att arbetslivet startade med raketfart i februari? Det funkar. Det gör ju faktiskt det.

Deercat Blogg 20140417 DSC_0081

Men det handlar om att kunna balansera mellan det man kan, vill och mäktar med. Då kan även de roligaste sakerna hamna lite i skymundan i avvaktan på en rimlig balans mellan jobb och fritid.

Det är halvtid som gäller. Jag jobbar alltså numera 50 procent som informatör. Jag trivs med ett fantastiskt projekt som handlar om integration och bygga upp nya och gemensamma plattformer och möteplatser mellan våra invandrare och svenskar. Likaså att bygga broar mellan alla de fantastiska människor i föreningar, samfund och organisationer, som lägger massor av tid och engagemang för att hjälpa våra nysvenskar in i det svenska samhället.

Jag lär mig massor, men framför allt gäller det att balansera på den knivskarpa linjen mellan energiuttag och vila.

Och nu är jag påskledig fram till tisdag. DET är lycka att verkligen kunna säga – jag är ledig.

Jomen, säger en del…Det var du ju innan också. Sant!

Men det är stor skillnad på att vara ledig från jobbet och ofrivilligt ledig på grund av sjukdom eller för all del, arbetslöshet.

Jag är alltså ledig efter tre intensiva jobbdagar.Det är vår på riktigt nu. Love it!

Deercat blogg 20140417  DSC_5007_1 - Kopia

 

Och vad ska den där ledigheten innehålla så?

Exakt det jag bestämt mig för, just för att kunna balansera på den där knivskarpa linjen.

BARA VARA!

Deercat Blogg 20140417 DSC_0224_1

I att ”bara vara” finns det stora inslag av spontanitet…

Oj, den där krukan har jag lust att måla klart.

Oj, jag har lust att träna stavgång.

Oj, jag vill vila lite!

Oj, jag far ut med kameran en stund.

Oj, jag gör inget alls.

Det är en härlig lyx att unna sig efter ett större energiuttag och till på köpet göra det med gott samvete.

Och idag är det Skärtorsdag….

Bäst att ta kvasten, dags att svischa iväg till Blåkulla, med katt och kittel, för att fira lite häxsabbat.

*Önskar er läsare en glad och skön påsk gör*

Deercat©

20140417 Bloggen Deercat DSC_5029 - Kopia

 

Etiketter: , , , , , ,

2 svar to “En påskhälsning…”

  1. Anonym Says:

    Dags för Midsommarhälsning?
    Kram
    Brorsan

    Gilla

Kommentera

