Nya krafter med avgiftning…

Så var det dags att prata avgiftning.

Kom nu ihåg kära läsare, jag berättar bara om min väg till bättre hälsa, inte din väg. Det är alltid viktigt att själv kolla upp vad som kan vara ett bekymmer för just dig och sen hitta dina lösningar.

Jag har som bekant konstaterat tungmetallpåverkan av min kropp, i synnerhet kvicksilver. Det i sin tur har lett mig fram till slutsatsen att MS-diagnosen kan vara rätt. Det så tillvida att mitt immunförsvar klappade ihop för ett antal år sedan, och vad som följer av haveri i våra immunförsvar, tjaaa…det kan bli vad som helst av det.

20130806 By Deercat DSC_0384

Att jag valde, trots jag tror på skolmedicinen till vissa delar, att gå en annan väg än bromsmediciner och andra kemikalier är MITT val.

Hur andra förhåller sig har jag inga som helst synpunkter på. Det måste, utifrån att vår skolmedicin inte är riktigt med på noterna, vara ett vägval man gör själv.

Jag har kontakt med flera som jobbar inom den vanliga vården och som kluvet nog också tror det ligger mycket i att bli sjuk av sitt amalgam eller andra tungmetaller. Men i deras värld är det inte bara okunnighet som råder utan också en stor press från myndighetshåll om att inte jobba med det tankesättet.

I många andra länder är det annorlunda. I exempelvis vårt kära grannland, Danmark, har man flera läkare som jobbar både enligt skolmedicinska synsättet men varvar med alternativa och beprövade metoder. I Tyskland har jag fått i uppgift att det är väldigt vanligt att läkaren samarbetar med en alternativläkare, osv…

Hur som helst. Det är som bekant fem år sedan jag plockade ut mitt amalgam. Droppen blev ett blodprov som angav kvicksilver i blodet.

Då var det just en skolmedicinsk allmänläkare som tog provet utifrån mina symtom och därför han var insatt i problematiken med vad amalgam ställer till med i kroppen.

20130806 By Deercat 031

Det var också samma läkare som hjälpte mig med mineraler och vitaminer eftersom han visste att är man tungmetallpåverkad så kommer kroppen få det knepigt med immunförsvaret. Dessutom har man svårigheter att tillgodose sig de livsviktiga vitaminer och mineraler som vi alla behöver för att må bra och för att kvicksilver stör våra celler.

Det innebar att jag började med flera typer av B-vitaminer. B-12 i synnerhet. Förutom det så blev det kosttillskott av C-vitamin (höga doser), selen, E-vitamin, magnesium, D-vitamin, med flera. Vilka behov man har bör man så klart få kollat med insatt behandlare. Vid sanering är det allmänt känt att det krävs stora doser för att kroppen ska boostas till att orka med saneringen som ofta tar hårt på krafterna. Det samtidigt som den så klart ger ny energi som är svårt att förklara. Tiden visar ofta att det skett stora förändringar när man kollar i backspegeln.

Plötsligt händer det liksom – man tänker, oj,då…nu har de och de symtomen försvunnit…Andra symtom blir kvar under längre tid…

Vilket gör att man förstår…

Hm…för det där med att bli kvicksilverbelastad finns det inga snabbkurer..

 Ja,jaa, jag vet det finns företag som lovar guld och gröna skogar. Se upp för dem! Sätt dig in i problematiken med hjälp av kunnigt folk som vet hur kvicksilver fungerar i organismen. Det finns massor av bra material och är utforskat sedan lång tid tillbaka.

Och en sak till…

Ha en stor portion tillit och tålamod med din kropp…!

För det är också som så – våra hyddor är fantastiska. De har ju ett eget sinrikt reningsverk. Det har jag till stora delar litat mycket till. Det gäller bland annat att ha bra omsättning i mag-och tarmsystemet.

Men det räckte inte för mig med bara det…Det var för många störda processer i min kropp.

20130806 By Deercat DSC_4723

När jag så i våras gjorde en analys om vad som fanns i kroppen genom ett så kallat provokationstest så hittades det, precis som jag misstänkt, bland annat för höga halter bly, arsenik, kadmium, aluminium, koppar och så klart kvicksilver. Det var alltså inga ovanliga fynd, vi alla har mer eller mindre tungmetaller i oss, beroende på hur våra liv har tett sig, vad vi jobbat med osv.

Markant för mig var också att jag led brist på flera livsviktiga mineraler och vitaminer. Skammens rodnad spred sig lite över kinderna när jag då medgav att jag in emellan blir så trött på alltihop att jag struntar helt enkelt i att fylla på depåerna. Meeen….DET var då det.

Jag hade tidigare avgiftat lite hjälpligt med vedertagna huskurer. Exempelvis använde jag gurkmeja, som faktiskt även läkarvetenskapen är intresserade av. Jag tog ett par teskedar om dagen.

Äckligt! JA!

Effektivt – JA!

Bastubad är också något som underlättar kroppens avgiftning. Vassego! Fast det kanske INTE är det man är mest sugen på i dessa värmeböljetider…?

Koriander exempelvis har också renande egenskaper…Gröna alger likaså, men kom ihåg att kolla källan var algerna kommer ifrån! Det finns mycket annat som underlättar rening…och massor av bra info på nätet…Det finns ingen annan väg än den om att bli påläst själv.

Men så klart, det finns också usel info så det gäller vara kritisk och kolla upp källorna. Min strategi är att vara mer misstänksam till källor som inte är oberoende. Alltså till dem som vill sälja något undermedel eller underbehandling.

Så här har jag hållit på de där fem åren. Läst på och kört lite ekonomiskt försvarbara småkurer hit och dit.

Men kroppen har trots allt visat sin sårbarhet under dessa fem åren. Det skulle inte mycket till förrän den liksom tippade ned i soffan, var trött, hängig, energifattig och grymt infektionskänslig. Och vi ska då inte snacka om resultatet om jag också slarvar med intaget av vitaminer och mineraler.

Som sagt var…

Det kändes alltså rätt tid för en större avgiftning. Att det fanns väl beprövade metoder visste jag genom mitt nätverk.

Nu ska ni veta, jag gillar inte ordet avgiftning. Det låter så dramatisk. Min aversion härstammar säkert från mina år när jag jobbade på ett LVM-behandlingshem där avgiftning handlade om andra saker. Eller egentligen finns det ju likheter.

20130806 By Deercat

Jag höjde alltså ribban några snäpp för att hjälpa kroppen bli av med tungmetaller.

Även där är det viktigt att ha kontakt med en kunnig person som kan det här med utrensning. Det har jag så klart. Särskilt bra är de läkare, miljöforskare och andra insatta i organismen, som själva varit sjuka och som sen stuckit näsan i allt de kommit över för att förstå sammanhanget, och därefter bestämt sig för att helt utan egen vinning hjälpa folk på vägen fram mot en bättre hälsa. De finns, fan tro´t.

DMSA är ett keleringsmedel som är särskilt bra för att rensa ut just kvicksilver. Man snackar i detta sammanhanget om keleringsterapi. Man kan hitta en hel del information om de avgiftande medel som används mest i världen. Det finns också länder med lång tids erfarenhet av tungmetallpåverkan och som dokumenterat erfarenheterna av keleringsmedel.

DMSA är alltså det ena medlet jag tar vissa dagar.

Sedan tar jag också EDTA för att rena från bly som är besvärligare att bli av med. Utöver det så tillförs kroppen liponsyra – (R-Lipooc Acid), plus lite annat smått och gott som är svavelhaltigt. Vissa medel underlättar för att andra ska bli mer effektiva i rensningsprocessen.

Allt görs i en viss ordning och mellan dagarna med EDTA och DMSA så blåser jag på för fullt med vitaminer och mineraler. Plus, vilket inte är minst lika viktigt – jag försöker äta alltmer giftfritt och sunt. Sover också mer och på det hela taget sköter jag om mig på ett sätt jag inte brytt mig om tidigare.

Slutligen…

Nu kommer vi till det intressantaste i allt detta.

Hur mår min kropp?

Jo,vars….Jag vill inte klaga för tillfället. Tvärtom.

Det mående som jag lyckats få till, inte bara efter saneringen i 2008, som var den absolut största rensningen, utan nu efter jag kom igång med den större avgiftningen, det måendet har jag inte haft på flera år. Denna sommar är i särklass min bästa sommar på åratal.

Jag ska absolut medge att de dagar jag kör på med EDTA och DMSA så är kroppen trött och huvudet tungt liksom jag kan lindrigt känna av vissa av de symtom jag hade när jag var ordentligt sjuk. Det är de effekter jag får räkna med när man rör upp i systemet.

Men de andra dagarna, ja jisses, då fungerar kroppen oftast på ett sätt den inte gjort på länge. Jag är klar i skallen, ler mer, orkar mer, har mindre infektioner, orkar jobba lite och många märkliga symtom håller sig i schack….

20130806 By Deercat 042

Sedan en sista sak när det gäller just kelateringsterapi – om du skulle vara mer intresserad…

Ha stöd av någon/några insatta personer för vad du gör. Det är mitt bästa tips och framför allt, läs på! Och lyssna in noga vad som känns rätt för just dig. Låt inte rabiata förstå-sig-på-are eller kvacksalvare skinna dig på pengar med  verkningslösa kurer eller sådant som jag kallar mumbojumbo!

Var försiktig med att tro på mirakelkurer! De finns inte, enligt mitt synsätt. Att avgifta kroppen från tungmetaller är en lång process. Ja, jag vet det känns skräckinjagande att kroppen inte fungerar som den ska…Men värre än det är trots allt att bli blåst av mindre nogräknade ”hjälpare”…

Och en sista grej som jag kommer utveckla vidare vid ett annat tillfälle. Kolloidalt silver har blivit den helt stora grejen inom alternativvården.

Se upp noga här! Läs på ännu mer i det fallet!

Kolloidalt silver framställs som rena rama mirakelmedicinen…Då ska man verkligen dra öronen åt sig när något framhålls som ett mirakelmedel. Och det är svårt att få fram råfakta om KS, alltså forskning som gjorts av helt oberoende forskare.

Det finns motståndare som skrivit artiklar och som anser kolloidalt silver är en styggelse. Men marknadsföringskrafterna för KS är mycket starka och vem vill inte ha mirakler och underverk.

I marknadsföringen framgår inte heller vilka biverkningar eller avigsidor det finns vid långvarigt bruk av KS. Och framför allt, är man redan tungmetallpåverkad så kanske det kan vara rätt logiskt att fundera över om man ska tillföra kroppen mer metall.

Men att ens nämna avigsidorna med kolloidalt silver för den redan frälsta, det kan få folk att gå i taket. Jag har provat på en Facebooksida. Det är som att ta ifrån en djupt troende en religion.

Sådant kan verkligen sluta i ett märkligt krig.

Kriga gör inte Deercat. Hon behöver energi till annat.

20130806 By Deercat  047

Njuter av renande effekter och sommarvärme gör

Deercat©

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

13 svar to “Nya krafter med avgiftning…”

  1. Znogge Says:

    En tuff väg du har vandrat för ett bättre mående!

    Gilla

  2. margaretha molius Says:

    Härligt med dina erfarenheter och kloka råd! Tänk om alla ville lyssna lite kritiskt när vissa utlovar bot och bättring med alla underkurer. Känn dig välkommen i det gänget som försöker förklara att den påverkan vi haft sedan fosterlivet eller från tidiga barnaår inte går att få bort genom att ta bort de synliga fyllningarna. Kampen är livslång men det underliga är att vi till skillnad från amalgambärarna blir friskare med åren, inte tvärtom. Margaretha

    Gilla

    • Deercat Says:

      Så sant Margaretha, så sant…..Det är oerhört sorgligt att kolla in folk bara i min omgivning, som inte har sanerat, och se deras sjukdomsresa från mindre symtom, till större, och sen till allvarligare sjukdomar. :-/

      Gilla

  3. margaretha molius Says:

    Jag blir så ledsen när folk omkring mig får alla tänkbara allvarliga sjukdomar för att de inte har lyssnat och förstått Margaretha

    Gilla

    • Deercat Says:

      Det är verkligen den svåraste delen att stå ut med Margaretha. Att se människor jag uppskattar, som jag dristat mig till att fråga om det kan vara som så att amalgamet kanske…eh…
      och känt motståndet långt ned i tårna…och insett, det går inte diskutera alls.

      Och så några år senare så möter man en slagen/utslagen människa som stillsamt säger, jag borde ju lyssnat….

      Några gånger har jag upplevt det varit för sent…Andra gånger har det funnits en kamp med tiden och orken för den drabbade…

      Och så har vi de tillfällen jag lever länge på…De som tar itu med problemen omedelbart och tillfrisknar rimligt mycket. I synnerhet tillfrisknar de massor i jämförelse med hur de har det.

      Sedan har jag mött dem som kollade in mitt mående när det var som värst, skakade på huvudet, sa…usch och tvi, sådär vill jag aldrig riskera bli, och satt igång en sanering enligt alla konstens regler.

      Skönt att ha varit en ”trigger” mitt i allt eländet… 😉

      Gilla

  4. margaretha molius Says:

    I helgen mötte jag en kvinna som slog armarna om min hals med tårarna i ögonen sade ” tack för att du räddade mitt liv” Hon hade gått till en släkting som var tandläkare och fått en snygg guldbro ovanpå allt amalgam!! En tid senare hade hon totalt däckat ihop med alla symtom man kan tänka sig, men värst var att slemhinnorna i munnen lossnade i stora sjok! Hon kunde inte sova, inte äta eller dricka och måtte pyton. Fick en tid hos Tandläkare TT i Göteborg som lyfte ut skiten och sanerade bort amalgamet. Detta är nu över 20 år sedan och hon är aktiv som kyrkvärd och i samhället i övrigt. Då blev jag glad och tacksam för att vi kunnat hjälpa. Margaretha

    Gilla

  5. Susanne Says:

    Vad härligt att läsa! Kan du tipsa om namn på läkare, homeopater som du fått hjälp av eller vet är bra?

    Gilla

    • Deercat Says:

      Tack. Nej, det kan jag inte göra hur som helst…Det är ju lite av en väg att gå, att söka kunskap och just det som ger en själv välbefinnande. Homopater känner jag inte till alls eftersom jag inte tillhör deras fanklubb.
      Hanne Koplev i Danmark har varit en stor inspirationskälla för mig när det gäller avgiftning men jobbet gör jag själv.
      🙂

      Gilla

  6. Carina Says:

    Hejsan..
    jag har varit utbränd nu i 1,5 år…:)
    Hälsan har gått upp och ner..
    men nu för 3 v. Var jag tvungen att ta stelkrampsvaccin. Sen har det gått utför med allt.
    känner mig så sjuk på många sätt.
    har du tips till mig.?
    Mvh Carina

    Gilla

Kommentera

