Ordning på torpet….

Nu är det väl ändå dags att kavla upp ärmarna och se till att det blir lite ordning på torpet. Eller rättare sagt, ordning på bloggen.

För jag vågar bara inte räkna efter hur länge den stått tom och öde. Länge är det.

Och det vet ju alla att det hinner hända mycket på bara en dag, ännu mera på en månad och hur jag ska komma ifatt med alla livshändelser som varit senaste åren, tja det vet jag inte. Nåja….

Har börjat med att förnya både bild och webbläsare. Den sistnämnda var föråldrad, enligt WordPress.

Ska nu bara ta några små brottstycken ur mitt liv som jag hade velat berätta om…

Jag började jobba igen som skribent i början av 2010…Full tid och full fart….Det som webbredaktör. Ett jobb som tog dygnet alla timmar. Många intervjuer och bilder har gjorts.

Jag har också slutat samma jobb efter mycket gnissel från kroppen och inre röster som bara skrek, STOP – STOP – STOP för bövelen…

Men det var lärorikt. Fullständigt förkastligt för hälsan, men som sagt lärorikt.

Jag har också varit i Grekland igen. 14 dagar på Samos, ön som är min favorit.

Men störst av allt är att jag blev farmor i april i år. En händelse som förenat en familj till att bli en riktigt stoooor familj. Så blir det när två blir tre och två sidor av släkterna nu förs ihop…..

För alla vill vi ju så gärna enas om att vår familj nu har den finaste och vackraste nästa generation. Och han är vacker den lilla prinsen som i dagarna blir 8 månader.

Och faktum är att vi vuxna som finns runt omkring vår lilla pärla också blir vackrare i vårt sätt att förhålla oss till varandra. Det märktes bara på barndopet i augusti, där alla som är viktiga i vår familj kom. Och det vackraste av allt var att prästen döpte den lilla prinsen vid stranden till det hus som äldsta sonen med sambo själva byggt med mycket slit, svett och jävlar anamma.

Fast så är det också ett mycket vackert hus som lilla familjen troligen flyttar in i nu innan jul. Och har vi tur kommer hela tjocka släkten att fira jul där…

Skriv mer om sanering! Det är en uppmaning jag fått många gånger via mail och nu också i en kommentar jag nyss godkänt.

Jag ska fundera ut ett inlägg för det är ju alldeles uppenbart att många, många söker fortfarande en väg för att få ut tungmetallerna ur sin mun. Det inlägget ska då innehålla en del spännande saker som jag fick höra när jag var på Samos och där träffade en av världens bästa sanerare. Vi träffades flera gånger under mina semesterveckor, och hon har i år varit aktiv för att ta väck tungmetaller ur munnen i 30 år.

30 år är lång tid. Det har gett henne massor av erfarenheter. Många sorgliga minnen från fall där man varit så sjuk att man knappt tagit sig till tandläkarstolen. Meeen lika många, kanske fler har lämnat hennes praktik och kunnat bygga sig ett nytt liv…Ett betydligt friskare liv.

Tja, vad har mer hänt? Jo min yngsta åkte jorden runt i ett halvt år. Han kom hem och flyttade hemifrån.

Ja ni hör ju själva…Det kommer inte att finnas brist på underlag för nya inlägg….

Så nu finns inga ursäkter, bloggen måste igång..och ärligt…det är jätteroligt att komma tillbaka…

*funderar redan på nästa inlägg gör*

Deercat

7 svar to “Ordning på torpet….”

  1. Susanna Says:

    Härligt att du är igång…;-) Tänk om jag kunde säga detsamma om mig…;-) *ler*…
    Om sanering har du alldeles rätt…När jag själv började prata om det på min arbetsplats för dryga året sedan ruskade man lite på huvudet. Idag, allteftersom alla de där underliga diagnoserna (neurologiska) blir allt fler och kryper allt närmare människor, tar man själv upp ämnet…Intressant tycker jag…Så skriv meeeer…Kramar och förhoppning om snar fika…♥

    Gilla

    • Deercat Says:

      Visst är det märkligt hur det förändrats Susanna…Internet har varit den stora räddningen för många som själva kan söka kunskap och bilda sig en uppfattning. Att i alla fall kunna säga…Det kan ligga något idet faktum att vi vet att kvicksilver är förödande för naturen, varför skulle det inte vara en katastrof att ha det 10 cm från hjärnan…? Klart vi ska fika snart…när som helst faktiskt… 🙂

      Gilla

  2. Skatan Says:

    Välkommen tillbaka … det är alltid kul att träffa gamla vänner om det är IRL eller här i bloggvärlden.

    Och det ska bli roligt att följa dig igen …

    Jag blev också farmor igen … Sonen fick sin andra flicka den 17 november. Nu har jag 6 barnbarn, 2 är jag farmor till och 4 är jag mormor till.

    Man känner sig onekligen rik.

    Kram!

    Gilla

  3. Georgette Sauma Says:

    Hej!
    Känner igen mig mycket i det du skriver och vill komma i kontakt med en kunnig läkare inom amalgamsasanering.
    Har haft det här problemet i tre år.
    Kan du rekommendera någon?
    Tacksam för svar

    Gilla

    • Deercat Says:

      Det är inte lätt att hitta förstående läkare men de finns…. 🙂

      Gilla

    • Deercat Says:

      Nej, kan inte rekommendera någon särskild läkare..Leta på nätet efter en och utifrån var du bor och hur du kan ta dig…De stora städerna erbjuder självklart bästa möjligheterna….Framför allt är du bästa ”dräng” själv…Plugga på allt du kan om sanering, vitaminer och mineraler som du behöver…Kolla Amalgamskadefondens sida och Tandvårdskadeförbundet så hittar du mycket matnyttigt…Lycka till..

      Gilla

Kommentera

