Hjältar och hjältinnor…..

God dagens alla hjältar och hjältinnor…..och väl mött till den gråa himlen….!

I mina ögon en himmel som nästan är lite rosaskimrande….lite sagolik…Men någon analys om det ska vi inte orda om idag…Alltså om varför jag tycker himlen är mer rosa än grå…. 🙂

Kuba/Jamicaresenärerna är hemma igen!!!!……..

che Foto Deercat

De mår oförskämt solbränt bra…De har haft oförskämt goda och lärorika upplevelser….Deras katter pussade deras fötter….och verkade allmänt vilsna om vilka mattar och hussar som nu gällde…

Vår lilla välkomstkommité bestod, förutom deras två fotpussande katter, av yngsta sonen, och så en till bristningsgränsen sönderlängtande mamma….Undertecknad alltså… 🙂

Ynglingen hade haft det lite tufft med beslutsångest under kvällen…Han var bjuden på en fest….och ville samtidigt finnas på plats när brorsan med sambo återkom efter alltför lång bortvaro, enligt vår mening…Det fick bli en kompromiss…..

Den där festen fick avbrytas mitt i det roliga, och ynglingen tog sig hem igen. Allt medan morsan la sin sista hand på handtagen till två brännheta stekpannor som gjort ett styvt jobb under de senaste två timmarna före ankomsten, och för att åstadkomma den beställda nattamaten….

Sista mailen från Jamaica framförde önskemålet om nattamat vi aldrig kunnat drömma om……

Hej!

Sista mailet fran Jamaica. Vad det galler nattamat kommer bestallningen har.
Det vore bra om den kan serveras pa ”Casa A-sson/K-sson” vi skulle vilja ha,

Huvudratt: Pannkakor
Tillbehor: Kanel, Socker, Hallonsylt.
Dryck: Lattmjolk BLA.

Puss puss ringer nar vi ar i sverige.
J & K

Vid 23.30 tiden anlände så Kubaungdomarna bostaden där vi väntat och väntat…….Stora famnar och efterlängtade blickar…Lättnad över att de nu äntligen var hemma…..Pannkaksmeten som hade blivit till två enorma fat med ett 40-tal platta kakor försvann i ett nafs med sylt, glass, sirap och socker….och alla uppsluppna skratt och resminnen som blandades med frågorna….

Egentligen var det dags att lägga sig sådär en halvtimme efter midnatt…..Men kanske var det uppsluppenheten som höll oss vakna….? Och i stället sattes kamerans minneskort in i teven och vi fick en snabbguidning runt Kuba med alla skulpturerade och avbildade hjältar och hjältinnor…ända tills klockan slog två i natten….

che-2

Då orkade vi inte längre….Då ville John Blund ha sitt…..Då fick vi ha Jamaicabilderna till godo….Då fick vi också tassa till respektive Casa för sömn och återhämtning…

Väl där somnade en synnerligen nöjd lillebrorsa med sin nya Che Guevara-tröja…Och med den virkade rastafarimössan han trånat efter och som brorsan visste skulle smälla högre än mycket annat….bli ett blickfång innan nattens sömn tog över…

Och morsan hann slänga en sista blick på de vackra silversmycken tillverkade av gafflar hon fått…..

gaffelsmycken1 Foto:Deercat

 

De sista tankarna som tänktes innan sömnen tog över nattpasset var att….Det är gott att leva!…Det är gott när de sina är i hamn!….Det är också gott att låta sig vaggas in i drömmarnas land, nöjd och belåten över att sex veckors hjälteinsatser var över….

*vilar ut efter nattsudd och kattvakteri gör*

©Deercat

Etiketter: , , ,

6 svar to “Hjältar och hjältinnor…..”

  1. Anders Says:

    Ordningen återställd läser jag, skönt att höra.
    Vilka fina smycken du fick! Roliga OCH eleganta!
    Jo, du har rätt, det ÄR gott att leva 🙂

    Kram
    Anders, som känner vårens försmak

    Gilla

  2. Sven Says:

    Hoppas den rosa himlen fortsätter att lysa över dig och de dina. Ni tar
    verkligen hand om varandra! / Sven

    Gilla

  3. Znogge Says:

    Skönt att ha flocken samlad! Själv väntar jag på att sonen ska ringa från England.

    Gilla

  4. Deercat Says:

    Anders! Javisst ÄR det GOTT att leva…och våren jaaa…den är på G…Underbart! 🙂

    Sven! Vi njuter, vi njuter…av ett rosa landskap… 😉

    Znogge! Inget är som väntans tider sägs det…men jag undrar det jag..? 😉

    Gilla

  5. h-lady Says:

    Blir lite tårögd…. Och väldigt glad att de är hemma. Megakram!!

    Gilla

  6. livsglimtar Says:

    Åhh så underbart att få läsa om din lycka och glädje, du tog dig igenom en grå hinna som har lagt sig över mig. Jag deppar och mår inte så bra just nu, men det är banne mig tillfälligt. Jag har läkartider både imorgon och på fredag en av dem ska ge mig remiss till en psykolog. Jag måste få prata ur mig en massa skit rent ut sagt. Har tappat fotfästet för tillfället.
    Men jag är ju av modell kork så flyter upp gör jag alltid fast det denna gång känns som om jag skulle kunna hoppa ut från balkongen, vilket jag inte gör men gråten är så jobbig. Blir så trött…
    Men en än gång tack för att du livade upp min dag med familjelyckan din och kärleken.
    Kram

    Gilla

Kommentera

