Veliga vågen…

I flera dagar har jag funderat fram och tillbaka kring bloggen….Ja alltså det handlar inte om att lägga ner den…Nänääää….jag gillar min blogg….och jag har en känsla av att det finns någon mer som gör det…I alla fall utifrån besöksstatistiken som trillade upp till sammanlagt 25 500 besökare i dagarna som gick….Jag bugar och tackar ödmjukast…. 😉

Det gör mig varm om hjärtat att det finns läsare här….

©Deercat

Men jag har numera hört, och inte bara en gång, utan flera….Bloggen är svårläst….!!!

Det är alltså svårt att orka läsa texten med svart botten….!

Och det värsta är att jag vet det.. *rodnar och skäms lite*

Jag har väldigt länge kännt till problemet eftersom det fanns en tid när jag jobbade med grafisk layout. Vi rekommenderade nästan alltid våra kunder att undvika lägga texter i det man kallade på den tiden negativt…Alltså svart botten med vit text…

Och eftersom det faktiskt betyder en del för mig att just de som nu klagat på läsbarheten ska ha tillgång till bloggen så har jag också under några dagar blädrat och testat nya varianter av utseendet…Meeen tyvärr jag har liksom inte hittat vad jag söker…Jag är ju trots allt en velig våg…Bara så ni inte glömmer det faktum…

😉

Jag lovar – det kommer en förändring med tiden….och inom kort…När vågskålarna hamnar i balans i valprocessen….

Och jag tar gärna emot tips från er bloggare och läsare…Vad är snyggt och läsbart…..?

Nåja…. Nog om detta så länge…..

I dag körde vi äldsta sonen med sambo till Jönköping och Resecentrum där….De skulle vidare med Bus4you till Stockholm och Arlanda. För att senare sätta sig på ett flyg med destination Cuba. Sex veckor blir de borta….seeeeex hela veckor….och de kommer att avrunda resan med att spendera två av de sista veckorna på Jamaica.

Det blev kramelikram och vinkelivink!….Flera gånger, innan yngsta sonen och jag begav oss hemåt igen….Det fanns också en stor glädje i att faktiskt inte känna vånda och oro längre, nu när de mina ska ut i världen….Den där oron som tillfälligt gjorde entré senaste halvåret efter ”smällen” med yngsta sonen….Livet har faktiskt gått vidare och nu är nu…Höna Pöna kan ta sig i häcken!….För historia är histori och den ska inte få påverka glädjen av nuet – att se de sina flyga och flaxa runt här och var på jordklotet. Nope! Elände kan komma, visst…men det hjälper liksom inte att oroa sig innan, då får man ju ta besvikelser och svårigheter två gånger…OM det händer något….

Nu åkte vi också hem igen med en stor och viktig uppgift framför oss. Katt och lägenhetsvakt i alla dessa sex veckor.

För att inte äldsta sonen och hans sambos katter ska förgås av ensamhet har vi bestämt oss för att vi sover över i deras lägenhet varannan natt.

Alternativt kommer vi att spendera dagar då det ska ses på film i deras feta soffa. För där i det rummet finns också lyxiga surroundsystemet med världens största teve på väggen….På så sätt får deras katter också massor av tid för våldsgos med oss…

Det blir liksom inte heller något större besvär….projektet kattvakt är mer eller mindre som om vi utökat vår egen bostad med ytterligare tre rum….

Kattvakteriet med tillbehör sker nämligen i lägenheten runt knuten….går man via källaren är det nästan som om vi bor en engelsk bostad…där rummen liksom ligger på flera våningsplan……

Därmed kan vi nästan påstå att vi ökat vår bostadyta tillfälligt med det dubbla. Huva…tänkte inte på det!…Men å den berömda andra sidan….Våg som jag är som sagt, 🙂

Det innebär också att städningen de närmaste veckorna måste bli av  dubbla ytor…Hmm…

Jaja…får väl ladda upp med fler ljudböcker….Då går det liksom undan snabbare med fejandet och sopandet…Nästan för snabbt i min smak…

*njuter vanliga vardagskval igen gör*

©Deercat

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Veliga vågen…”

  1. Usidom Says:

    Väldigt ljusgrå botten(på gränsen till vitt), samt mörkaste grått i textfärgen…. Gud! Va! Tråkigt!… Ja troligtvis, men behagligt för de flestas ögon… och kanske är det innehållet i texterna som skall locka läsare ha fokus på fängslandet – Så; det får bli mitt ”tråkiga” förslag
    mvh

    Gilla

Kommentera

