Min julklapp i all enkelhet – God jul!

God dagens käraste bloggläsare!

Och God jul önskas så här dagen före dagen, Jag hoppas sannerligen att du har koll på läget nu så här dagen innan julafton. Alltså mest därför att jag av hela mitt hjärta önskar dig en riktigt fridsam julhelg. Och framför allt att du firar julaftonen exakt som du önskar dig…

Fridfullt

Fridfullt

Jag sitter och skriver mitt blogg-julkort vid mitt fönster med utsikt ut mot staden. Utanför har folk redan börjat rusa fram och tillbaka för att fixa det sista….I rondellen ser bilarnas färd ut som ett lämmeltåg….som en absurd film där allting snurras fortare och fortare…

Jag är väldigt glad för att jag inte ska fixa så mycket. Att jag har planerat och gjort det jag nu ändå ville fixa i god tid…Det är därför jag kan unna mig lyxen att sitta här och skriva julkort…

Själv har jag bestämt mig för en riktigt lugn jul. Alltså ungefär som vanligt!….Men i år behövs kanske lugnet mer än någonsin….Det har liksom varit nog med dramatik redan i år. Det har varit nog med oro, sorg och frustration också….Och allt för lite av allt det jag egentligen hade velat…

Det är nog mamman i mig som behöver lugn och frid. Hon som farit som en skållad råtta under ett halvt års tid….och som till slut snubblade på sig själv strax efter att rättegången var klar. Det var visst någon som stampade på min svans och röt….STAAAAANNAAAA! Du behöver för fan inte springa längre…Han lever och kriget är över….

Ojdå!!!…..Och där stod jag med andan i halsgropen….Spänd, vaksam och misstänksam till tusen. Öhh….Men det kanske kommer fler bomber?….Fattade först nada! Var kriget verkligen slut…?

Och så var det dags att andas ut. Och i utandningen såg jag tydligt bilderna från tiden som gått. En tid med benen fulla av spring och kroppen fullt stridsbered.

Och jag upptäckte hur stressad kroppen kändes, och hur jädrans ont den hade efter all anspänning….För att inte tala om hur TRÖTT den var…

Deercat

 Jag fick order om de tre V,na. Värme, vila och vänlighet. Den bästa julklappen jag fått på länge…….Inga krav, ingen stress och bara göra det som är lustfyllt…Men framför allt sova….

Men bästa julklappen blev dock den jag gav mig själv – acceptansen över att det blev som det blev, och att nu var det är dags att komma upp igen ur gropen och ut ur skyddsrummet…KOM IGEN NU!!!Världen väntar ju, som brorsan sa…

De där tre V,na gör också att den enda förväntan inför julhelgen är alltså att det bara är lugn och ro!!!! Inget annat…Baravara och så baravara lite till…

Det är lugnt med det så kallade julstöket också!…Förutom att jag under denna dag ska fixa skinkan, som förövrigt sköter sig själv i ugnen. Kanske slå in lite små enkla och symboliska paket, vilket jag tycker är kul. Feja lite i köket som just nu sprider värme och glädje med röda dukar och ljus. Göra  lite köttbullar och så få iväg mina elektroniska julkort…

I morgon är det julafton…..Det ser jag fram emot. Jag känner trots allt lite glädje igen. Min helg blir med lilla familjen som samlas kring vår tradition med dansk julmiddag bestående av kalkon….Allas vår favorit……

Men så inte att förglömma…..Min julklapp till bloggläsarna ska fixas under de närmaste veckorna…..

Det ska bli uppföljare!!!

Uppföljare? säger kanske någon ….Vad är det? Är det ätbart? Nä men kanske läsbart….

För under den senaste tiden har jag då och då tittat över bloggen och årets texter…..Då har jag sett att vissa saker som skrivits inte följdes upp….

Exempelvis….Hur gick det med hittekatten sen?

Vänner

Vänner

Eller för all del…Det är nog dags att snacka om flodhästar igen…..Det utifrån att jag ser hur många som söker sig hit till bloggen med just sökorden, flodhästen i vardagsrummet…Och så är det också hög tid att berätta om saneringen av mina tänder – HUR gick det sen? Det är samma sak där…många, många söker information om den saken…

Men som sagt….Nu först är det dags för några dagars julefrid….

*Önskar dig en riktigt fridsam och God  julhelg gör*

©Deercat

Deercat

6 svar to “Min julklapp i all enkelhet – God jul!”

  1. H-lady Says:

    Njut av de tre V:na…. njut av lugnet som sakta lägrar sig över dig och de dina.
    Många varma kramar!!
    M

    Gilla

  2. Cicki Says:

    Jag önskar dig en riktigt fridfull och glad jul. Kram

    Gilla

  3. photoimagine Says:

    Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

    / Imagine

    Gilla

  4. Johnny Says:

    God fortsättning och ha nu en riktigt lugn tillvaro. Har nu bokmärkt din sida i ”min lilla” så att jag bättre kan följa din blogg!

    *kram*

    Johnny

    Gilla

  5. Usidom Says:

    … Då må de’ bli En fortsatt go Julkänsla på Dig… Ett kommande Gott Nytt År – å’ så Mera Go’ Natt på Dej… från nyss hemkomne Usidom

    Gilla

  6. znogge Says:

    Önskar dig en god fortsättning på helgen!

    Gilla

Kommentera

