Veckans bästa och sämsta…

God kväll kära besökare i bloggosfären. Det är fredagkväll. Jag har nyss diskat upp tallrikar och annat efter middagen. Under tiden lyssnade jag på en av mina favoriter bland klassiska musikstycken.

Lägger in länken här så även du får lyssna medan du läser vidare. Om du nu har lust med det.

http://www.youtube.com/watch?v=DZHw9uyj81g&feature=related

Eftersom jag äger en viss simultankapacitet så njöt jag inte bara  av musikstycket samtidigt med skramlandet i vasken, jag funderade också lite omkring veckan som gått.

Det är ju ändå fredag och allt….. 😉

Sämst i veckan som gick var……

Den nya trådlösa telefonen från Philips som jag köpte i måndags, och som inte gick att koppla på routern. Vi har alltså både telefon och bredband ihop. Underligt men sant var att sladden som skulle anslutas till nätet via routern passade bara inte. 

Och så fick vi alltså leva utan telefon några dagar – det var ju inte det sämsta förstås 😉

Under tiden testade vi på alla de sätt vi kunde, att få igång denna telefon som vi trodde var vårt nya underverk…Jag åkte till och med till en av bästa vännerna för att testa om det kanske var fel på telefonen…Men nej då…där fungerade den utmärkt i telefonjacket…

Vi kunde bara inte få in i våra skallar att det inte skulle gå att också få igång telefånen hos oss. Yngsta sonen testade och testade…och äldsta sonen kom hit och gjorde en grundlig undersökning men skakade till slut på sitt huvud och gav upp….

Jag kontaktade då Philips som sa… NEEEEJ, just den här modellen går inte att änvända på det sättet….

Nähääääne..Alltså fick jag åka än en gång till Jönköping för att byta till en annan modell…Nu blev det en Panasonic – en något enklare variant. Men man hade i alla fall tänkt till för oss med kompinationen bredband/telefoni genom att lägga en rätt-rätt sladd i kartongen….Till och med butikspersonalen på Media Markt rynkade på pannan när jag krävde återköp av Philipsunderverket….och tyckte det var attans konstigt…Men erkände utan omsvep, när jag som inte är något tekniskt snille, förklarade exakt varför och vad som var felet….

Min upptäckt lärde dem förhoppningsvis något också…Framför allt hoppas jag de kontrollerar noga nästa gång de säljer en telefon att den verkligen är kompatibel med dagens router och telefoni/bredbandslösningar… 😦

Veckan absoluta höjdare och bästa händelse var att sonen nu började jobba halvtid. Inte helt utan en rejäl portion trötthet när han kom hem efter fyra timmars jobb. Men dock…han var egentligen sjukskriven till den 21 september. Nu kom han ju igång långt före vi trott han skulle.

Så är det, med envishet och en viljestyrka kommer man långt….och jag beundrar honom för hans livsvilja och oförmåga till att klaga och gnälla över småting….Och i stället fokusera på det vackra och underbara i livet…

Det i sin tur gjorde att jag andades ut och började göra en resumé över de senaste månaderna….och kom fram till att allt i slutändan blev…RIKTIGT BRA!

Familjen har aldrig varit så tajta som nu….Inte heller har vi varit så respektfulla och förstående mot varandra som nu…Och framför allt ödmjuka…Ödmjuka inför det faktum att vi har varandra…Kanske är vi också lika ödmjuka inför alla nära och kära som verkligen stått vid vår sida under vår återhämtningsperiod….Vilken bäst-BÄST-grej va!!!

En annan bästa-bästa-grej som veckan innehöll var att mina bästa vänner, som länge puffat för att jag skulle följa med på en alldeles speciell och populär händelse här i stan, nu ordnat biljetter åt oss till helgens Blues och Rockkväll.

Jag har väldigt länge önskat att få följa med. I synnerhet då när jag hört talas om de andra tillfällena som Blues -och rockföreningen fixat en kväll för bluesfantasterna, och det blivit succé varje gång med slutsålda biljetter…Jag har tidigare fått avstå för att amalgamsaneringen tog kraft…

Denna veckan kunde jag alltså konstatera ytterligare en bäst-bäst-grej….NU kommer det att funka alldeles utmärkt att rocka loss och ge sig hän med alla de som kommer att fylla lokalen och njuta av störtskön musik…Jag känner mig stark, pigg och full av liv igen. Jag känner för första gången på mycket länge förväntan och glädje inför en musikkväll med vännerna….

Så denna fredagkväll ser jag tacksamt tillbaka på veckan som gått och där nytt liv väcktes…Ny energi tillkom och glädjen återvände med full styrka….

Hoppas du kan göra detsamma….och jag önskar innerligt att du får en fin helg…

*nynnar på Pachelbel Canon in D Major på väg till sängen gör*

©Deercat

Leende lime

Lev livet leende

Etiketter: , , , , , , ,

6 svar to “Veckans bästa och sämsta…”

  1. Anders Says:

    Pachelbel är alltid alltid ljuvlig och flytande vacker.
    Jag gillar honom skarpt, liknar Bach och Händel men mjuuukare.

    Härligt att det lyfter nu, Suss, för dig och din familj!
    Det som inte tar kål på en stärker en, sägs det ju ibland.
    Det stämmer ju i ert fall – tack och lov 🙂

    Idag såg jag Härlanda Tjärn på sitt bästa humör.
    Storlomsparet gled fram på vattnet, lämnandes ett stilla och brett
    V i det glittrande och solbadande våta. Skogen runt om famnar tjärnen
    likt en vänlig, grön korsett som håller vinden och stadens brus stången.

    Jag andades, slöt ögonen
    och njöt av ron och skönheten.
    Detta är mitt kraftställe.

    Gilla

  2. marianne Says:

    Jag är glad för din, sonens och hela familjens skull..
    tänk att det gick så bra ändå.
    min familj har inte haft det lätt..ändå så har vi tjänat något på det.

    vi har närhet, kärlek och ömsesidig respekt för varandra.
    alla vill varandra väl och ställer gärna upp och hjälper.
    vi ser det andra inte ser och glädjs över saker som andra missar..
    vi lever fullt ut, trots allt.
    kramar marianne och pojkarna

    Gilla

  3. Deercat Says:

    Anders!!! Så vackert…Sååååå himla vackert….*suckar och andas in dina bilder*

    Marianne! Tusen tack…Delad glädje är, som du vet….DUBBEL….Och javisst sjutton blir det i slutändan bra på något sätt…Livet vill ju gärna bli det..

    Kram till er båda…säger jag som njuter av solens strålar utanför mitt fönster…Varma, sköna strålar som snart ska pussa pannan…
    🙂

    Gilla

  4. Lena Petersson Says:

    Tur att du fick lämna tillbaka den första telefonen. De brukar neka till sådant.

    Gilla

  5. znogge Says:

    Så skönt att sonen kommit tillbaka så bra att han kan börja arbeta halvtid. Det värmer och glädjer en mammas hjärta!
    Kram!

    Gilla

  6. Deercat Says:

    Lena! Njaaa..mina erfarenheter är nog tvärtom…Fast visst finns det krångliga säljare…men här bemöttes jag med respekt och förståelse… 🙂

    Znogge! Ja den glädjen kan ingen ta ifrån en… 😉

    Gilla

Kommentera

