Friidrottsdagar – kampvilja man blir glad av..

Under gårdagen fick undertecknad följa med en god vän på något hon aldrig varit med om tidigare…En friidrottstävling förlagd mitt ute i de mörkaste smålandsskogarna….Därför tänker jag använda dagens blogginlägg till att hedra ungdomsidrotten…I vilken form den än må vara…..

Kräftspelen 2008 arrangerades av Villstad GIF. En tävlig i friidrott där många olika idrottsgrenar lockade stor som liten. Denna klubb får symbolisera alla andra klubbar som varje vecka ägnar sin energi åt olika idrottsarrangemang, åt träning och allt det andra som behövs för att hålla entusiamen vid liv hos såväl ungdomar som hos föräldrar, och hos alla dom som finns runt omkring på våra idrottanläggningar och hjälper till så allting funkar….

Jag tänker låta bilderna tala mer än alla beundrande ord som jag kände och bar med mig hem efter söndagen…

Ärade bloggläsare!!!…Här kommer dom alltså….Usidom Wohlin och hans barn, Sackarias och Irmili….Plus en hel del andra mysiga ungdomar som råkade fastna på bilderna när denna fotograf plåtade hejvilt…. 😉

Och tusen tack Usidom, Irmili och Sackarias, för att just jag fick följa med er denna söndag och lära mig massor om ungdomsidrott, om kampvilja och om att glädje kan finnas just i de små tingen en gråmulen söndag i Villstad….

*bugar sig ödmjukt inför de goda krafterna gör*

©Deercat

Ps!!! Bilderna är mina och kan enbart lånas efter överenskommelse./Ds

Etiketter: , , , , ,

3 svar to “Friidrottsdagar – kampvilja man blir glad av..”

  1. znogge Says:

    Det såg ut som om det blev en trevlig dag! Idrotten är verkligen viktig för våra ungdomar och det finns måga ledare som gör gigantiska insatser oavlönade på sin fritid!
    Ha en fortsatt bra tisdag!

    Gilla

  2. Lena Petersson Says:

    Såg roligt ut. Tur med vädret också

    Gilla

  3. Deercat Says:

    Znogge!! Så sant, så sant!!!
    😉
    Lena!!! Ja vi hade tur med vädret tills vi skulle hem…Det är ju också tur…
    😉

    Gilla

Kommentera

