Liza Marklund om läkemedelsbolag och manipulation

Bloggen har stått stilla en tid, sorry för that! Det är så mycket som pågår i mitt verkliga liv just nu. Tiden räcker inte till att sköta bloggen som jag brukar.

Men allt har sin tid som bekant….. 🙂

I dag tänker jag bara helt kort tipsa om en krönika i Expressen av Liza Marklund som hon ska ha stor heder av. Det är skönt med journalister som törs….och gräver djupt..

http://www.expressen.se/kronikorer/lizamarklund/1.1138772/liza-marklund-de-livsfarliga-vitaminerna

Hennes krönika bekräftar det många redan förstått. Vi blir grundlurade när det finns pengastarka krafter i samhället som vill hålla oss sjuka…Nu blev det våra vitaminer som rapporterades vara ”dödligt” farliga. Man kunde förövrigt inte skilja mellan äpplen och päron i rapporten.

Än en gång kan man grovt misstänka läkemedelsbolag för att plantera in sina egna profithungriga ”sanningar” i medier som sväljer elefanter och silar myggor….. …Shame on them! Shame on medier som inte kritiskt granskar VEM som står bakom direkt falska rapporter…Shame on läkemedelsbolagens sanslöst usla moral….

För några veckor sedan skrev jag som bekant om en ”köpt” rapport som hävdade att amalgam inte skulle vara farligt….Jisses!!!!….Det är tröttsamt med alla dessa avslöjanden om att man kan aldrig veta VEM man ska lita på….

En sak är säker…Det gäller att vara kritisk till det man ser och hör…Och kolla noga VEM som säger vad och vilka intressen det finns i det sagda.

Det gör naturligtvis livet lite krångligare…MEN vem i alla världen gillar bli lurad? Inte jag…

I övrigt önskar jag er alla en skön vårdag…. 🙂

Deercat

Etiketter: ,

6 svar to “Liza Marklund om läkemedelsbolag och manipulation”

  1. znogge Says:

    Så fort det kommer pengar in i bilden vilket det i princip alltid gör så kan man vara tämligen säker att vinstintresset gör att företaget talar för sin ”egen sjuka mor”! Kan bara hålla med dig om att en kritisk granskning till det som skrives och säges är otroligt viktigt! Oftast finns det ett doldt intresse i bakkgrunden. Jag vill nämligen inte heller bli lurad…
    Kram!

    Gilla

  2. Anders Says:

    Jo men så är det ju, Suss. I ljuset av den upptäckta
    sockerfaran och ”kriget” mot fel fetter måste ju läke-
    mdelsindustrin göra en offensiv. Människor som intar vitaminer,
    antioxidanter, undviker socker och mättade fetter – huvva 🙂
    Nåt måste ju göras juuuu…

    Tack och lov är ju hel och ren i munnen enligt min söta tandläkare.
    Förutom amalgamet dårå…ännu en pådyvlad produkt som mörkas
    febrilt av ”etablissemanget”. Suuuck…

    Kram
    Anders, som njuter den svala vinden och den goda solen.

    Gilla

  3. Lena Petersson Says:

    Källkritik är viktigt, men svårt.

    Gilla

  4. Bitte Says:

    Kära lilla kissekatten…

    Känns så skönt att läsa din blogg och se alla efterverkningar du får efter sanering… för det bevisar att du verkligen är amalgamförgiftad…
    Hade du inte reagerat… ja då hade det varit något annat fel…
    Så NJUT av din frossa och alla andra influensaliknande symptom… jag lovar dig… du blir bättre…

    Talar av egen erfarenhet som du vet. I år är det 13 år sen jag blev färdigsanerad och det tog drygt 1 år som mest liknade ett smärre helvete… sängliggandes större delen av den tiden.
    Jag hade 13 kindtänder fulla av eländet…
    När jag mådde som sämst innan saneringen så kunde jag inte få på en vattenkran med mindre än att jag använde tvåhandsfattning… och att det var nya packningar i kranen… och att den inte var hårt åtdragen.
    Pingsten -94 fick jag krypa runt i lägenheten för jag hade så ont under fötterna så jag kunde inte gå.
    Orkade inte ens bära min egen handväska dom dagar jag åtminstone kunde stå och gå… och kände mig yr och svimfärdig mest hela tiden…
    Låg ofta utslagen med influensliknande symptom… osv. osv…

    I dag föder jag upp hundar, började med det 1999… 85 valpar hitills…
    Köpte en liten stuga på landet år 2000 som jag donar med.
    Påtar och grejar i min trädgård och bär sten som jag ska ha runt rabatterna…
    Gillar att fälla nåt träd ibland med min motorsåg och klyva upp det till ved…
    Sån power att stå där med sågspånet rykande runt öronen… hahaha…
    Sommaren 2001 köpte jag 17 kubikmeter ved i stockar… som jag kapade upp och klöv…
    Snacka om träningsvärk… men gud en sån skönt värk jämfört med det andra…

    Jag har fått ett liv igen… och allt detta enbart med hjälp av en amalgamsanering och höga doser vitaminer och mineraler…

    Så fortsätt snacka skit ni på läkemedelsbolagen… det enda det handlar om är att dom inte kan ta patent på vitaminer och mineraler… det kan dom bara göra på konstlad medicin… och det är på den dom tjänar pengar…

    Stort Tack för en duktig tandläkare som kunde sätta in rätt material i min mun.
    Stort Tack för alla burkar vitaminer och mineraler jag har ätit.

    Stort Tack för att jag har fått ett liv igen…

    Bitte 53… år ung…

    Puss i pannan hjärtat…

    Gilla

  5. Syster Yster Says:

    Vill bara önska en skön första maj!

    Gilla

  6. Deercat Says:

    Tack alla för goda tankar och annat!!!

    Bitte! Du anar inte vilken positiv känsla din kommentar ger!!!

    Gilla

Kommentera

