Torrt på golven men sjukligt sjukt

Jaha…Nu är det nog lagen om alltings jävlighet som gäller här i hemmet…..Vi hann knappt få torrt på golven, luftavfuktaren igång, städat bort värsta sörjan av gipsdamm från sonens rum, och angränsande utrymmen samt tvättat alla blöta badlakan från översvämningen i onsdags, förrän nästa dilemma dök upp…

Man undrar ju varför en olycka sällan kommer ensam…???

Inte nog med att det inte alls var enkelt att städa runt i rummet…eller låta byggtorken göra sitt…Nä då kom ju nästa fråga…Vad ska sonen göra nu när han behöver sitt rum för att verkligen gå in på slutspurten i sitt pluggande och den stundande studenten…Och hur skulle han kunna sova i de där 65 Db…för att inte tala om den bastuvarma hettan….

Ingetdera fungerade…När han försökte plugga blev han alldeles groggy av värmeslag….Så då fick vi stänga av fläkten och vädra ut…Inget bra alls…rummet måste ju få torka upp så fort som möjligt…Men sonens studier måste ju också göras och det är NU….Ni vet ju hur det är…ALLT viktigt har sparats till sist…och det är bara några fåtal veckor kvar tills slutbetygen sätts…Och det är i hans rum vid skrivbordet och datorn som allt icke-gjort-material finns…

Och tanken på att sova i surret och den underliga lukten från söndertrasade gipsväggen gav han upp innan han ens försökt…Jag förstår honom mer än väl…

Så han traskade över till sin pappa första natten som inte bor så långt härifrån….och så skulle vi tänka ut en annan lösning nästa dag…..

Dagen efter började stressen lysa i ögonen på honom och han stängde av fläkten och skred till verket…

Men bara efter några timmar kom en annan blick fram i hans ögon….En underlig simmig blick och jag undrade om han gick på något stimulerande medel…Men insåg att min farhåga inte hade ett skit med sånt att göra…

FEBER!!!!….Plötsligt så gick han och la sig på soffan…och när lagt, normalt sett överaktiv yngling lägger sig platt, mitt i brinnande-ta-igen-allt-missat-inför-slutbetygen-tiden, då vet man att det är allvar…

När han inte reste sig mer den dagen…och inte dagen efter heller då visste man…Nu är det allvar-allvar..

Samma dag la sig morsan i andra soffdelen med liknande symtom fast inte med samma höga feber…Och när lagt morsa ligger mitt-i-den-värsta-komma-igen-efter-saneringstiden…DÅ vet man att det är allvar….

När lagt morsa inte ens orkar lyfta på huvudet fast det är high life i undervåningen mitt i natten….eller hungerklockan slagit sedan länge….då är det också allvar-allvar…

DÅ är det halsfluss på G, gott folk….

Så har vår helg sett ut…och i morgon lär vi uppsöka vårdcentralen det första vi gör. Så sonen i alla fall får penicillin….

Själv vägrar jag bara penicillin…Herregud!!!!…sist jag åt av den varan blev magen så utslagen att jag trodde någon stack miljoner knivar i den…liksom att huden kokade av alla nässelutslag…Så för min del får gärna streptokockerna dansa tango på mina mandlar tills de tröttnar och dör…

Men sonen har nu så ont att han måste spotta saliven i handfatet….och enbart med hjälp av smärtstillande kan han peta i sig lite mat….

Så lagen om alltings jävlighet gäller för tillfället…men man får ändå vara glad….Morsan har kommit på benen så pass att det finns lite service igen i hemmet….och

Vi har ju tak över huvudet, torrt om fötterna…Vi har filmer att kolla på….och det är faktiskt lite trevligare att vara sjuk om man är två….när man nu måste bli sjuk….

*hämtar kraft i tanken – det ordnar sig alltid..annars kvittar det, gör*

©Deercat

Etiketter: , ,

3 svar to “Torrt på golven men sjukligt sjukt”

  1. Witchbitch Says:

    Å fy så hemskt det låter hörru…

    Önskar er verkligen snar bättring båda två, med eller utan penicillin.

    *kramar om lite på avstånd*

    Gilla

  2. znogge Says:

    Inte är det kul med penicillin men fördelen är i alla fall att det hjälper väldigt snabbt! när man har så ont i halsen då inte ens saliven går att svälja så har man inte mycket att välja på! Mina mandlar rök när jag var 11 år så halsar och jag är ingen lyckad kombination!
    Kram och krya på!

    Gilla

  3. pruddelutt Says:

    JA detär ju alltid kul med lite sällskap i eländet…..krya på er!!!

    Gilla

Kommentera

