Vuxen och medelålders- ändå yngre än någonsin

Så var denna kvinna på benen igen….efter en knapp vecka i dunet…Herregud så mycket man ska tåla för att bli frisk och pigg efter en saneringsomgång hos tandläkaren… 😉

Men den längsta och tyngsta uppförsbacken i mitt liv är avklarad…och jag kan knappt beskriva glädjen eller andra känslor som kommit i dess följd…Kanske är jag lite överrumplad…och lite omskakad…Men långt mer gäller glädjefnatt och en fräschhet större än på många år….

Och framför allt….jag är mycket, mycket glad över att jag vågade välja ett behandlingsalternativ som av många underliga anledningar ifrågasätts….Alltså det där med att tungmetaller som kvicksilver/amalgam påverkar oss alla negativt…Det är så vedertaget och allmänt bevisat numera att både människor och djur blir sjuka på oräkneliga och oberäkneligt många sätt av kvicksilver….Fråga mig!…Jag vet!…

Jag fattar liksom inte vitsen med att ifrågasätta den saken??? Kvicksilver hör inte alls hemma i våra kroppar…och då följaktligen INTE i våra tänder…För den som inte vet det redan nu, kan jag berätta lite så där i fortroende…VÅRA TÄNDER ÄR OCKSÅ en del av våra kroppar… 🙂

Så där…nu är det sagt, och nog om detta…Men jag vill bara tillägga….och puffa för en namninsamling som pågår på nätet. Där kan man lämna sin röst mot suspekta EU-rapporter som kommer fram till att kvicksilver/amalgam inte alls är förödande för vår hälsa…

Om du redan fattat grejen, vilket jag hävdar är så enkelt det bara kan vara…. så säg din mening om direkt felaktiga slutsatser som drogs av EU-kommitén med starka vinstintressen i dentalindustrin…Skriv under på nätet här….

http://www.akut.lu/protest/protest_s.htm

OM du vill ha lite bakgrund till protestlistan läs mitt tidigare inlägg i frågan…

https://terapeuten.wordpress.com/2008/02/03/amalgam-ingen-risk-for-var-halsa-enligt-eu-rapport-what/

Nåväl, nu får det vara nog om detta ämne……

I dag borde jag i alla fall fira med pompa och ståt….Eller varför inte med tårta och kalas natten lång…

I dag är det min första halvtidsfriskskrivna dag på ett och ett halvt år…och också en slutstation efter flera års vacklande hälsa och kroniska skador som jag måste leva med.

I dag ställde jag mig till hälften till arbetsmarkandens förfogande…

Sicken seger..för att inte tala om glädjen jag känner över att jag äntligen kan dra en lättnadens suck och skratta fritt över att jag kom i mål och faktiskt kan göra något bra av eländet…Nu är det ju så mycket lättare att se framtiden an med stor tillförsikt…

Till skillnad från hur det kändes för så där ett år sedan när blytunga kroppdelar, spänt mellangärde, ständig oro i kroppen och allmän mental utmattning rådde, samt den där förbenade tröttheten som aldrig gick att vila bort…

I dag spritter livsglädjen i kapp med vårknopparna på träden…Idag skiner inre leenden i kapp med vårsolen…I dag kändes det verkligen som första dagen på ett nytt liv…

Det livet ska jag baske mig ta tillvara…På alla de sätt jag bara förmår…

Så det blev som sagt inskrivning på Arbetsförmedlingen för ordningens och A-kassans skull….Sondera terrängen kring jobb och annat….Prat med välvilliga arbetsförmedlaren som delar min glädje över att jag har återkommit till livet och tänker göra en insats någonstans på marknaden…

Och så blev det ett bankbesök för att kolla över hur det ser ut med mina pensionspapper…Det ser bra ut kan jag meddela…

🙂 *tar ett Stinahopp*

Och även om jag inte har en enda tanke om att bli pensionär just nu så kan det kännas tryggt att veta, om Gud vill och brallorna håller och om inte hela jädrans systemet brakar åt helsike, så kommer jag kunna överleva på de pensionspengar jag skrapat ihop genom åren….

Tackar f…för det….Har man jobbat heltid sedan sexton års ålder borde man ju få någon utdelning för sin möda…Eller huuuuur? 🙂

Nåväl för att inte ägna mig för mycket åt händelserna under ålderns höst, tog jag modet till mig och kollade en väns testtips om hur vuxen jag egentligen är…..

http://www.vuxenpoang.com/

Öhh….Runt fyrtiotvå år sa testet…Hmmmm…Så då kan jag alltså dra av åtta år från min biologiska ålder…..Hmmm….En hastig beräkning ger mig mig då ett facit…

Shit…då blir det ju ytterligare åtta år till för att jobba ihop en ännu bättre pension än den jag faktiskt var nöjd med idag vid sammanräkningen på banken…Alltså som sagt, om Gud vill och brallorna håller…och inte hela jädrans syst…osv

Det innebär alltså jobb i 25 år till….Hmmm…Då måste jag ju vara en lysande investering för samhället…Nysanerad….kvicksilverfri, piggare och fräschare än någonsin tidigare…Och bäst av allt… taggad till tusen….

Det borde ju vara en självklar investering för alla dem som har kvar dödligt giftiga plomber i tänderna…Eller hur?…..Behöver man ju inte vara mattesnille för att räkna ut…

*tar fram enkla kulramen och multiplicerar si och så med 74 procent av befolkningen som är bärare av amalgam*

Jag såg det som den bästa investeringen av alla…och den har gett full utdelning…

Just idag är jag alldeles yrslig av segeryra och glädje…Så det är nog lika bra att jag kastar mig i sängen strax. Bara så jag hinner lugna ner kroppens glädjefnatt och då får min skönhetssömn.Vill ju inte riskera avdrag på min ålder på grund av sömnbrist…Då kanske jag ändå åker dit på livstidsförkortning…Huva!

*viftar med vimplar och flaggor på väg till dunet gör*

© Deercat

3 svar to “Vuxen och medelålders- ändå yngre än någonsin”

  1. Usidom Says:

    Va f** !! fick en vuxenpoäng på 33,9 ? ?

    😉

    Gilla

  2. znogge Says:

    Jag förstår inte ens hur det kunde bli godkänt från början…. Skumt i allra högsta grad!

    Gilla

  3. Deercat Says:

    Usidom!!! *fniss* Misstänker att du aldrig kommer få full pott där…. 😉

    Znogge! Det var ett misstag att det överhuvudtaget blev godkänt eller kom till…Ett misstag som senare blev Dentalindustrins guldkalv….för att inte tala om att misstaget kommer kanske i historiskt perspektiv bli en av våra största mänskliga miljökatastrofer…Uschja!

    Gilla

Kommentera

