Amalgamsanering lönar sig trots svårigheter.

Än en gång ligger denna kvinna nere för räkning. Smack, krasch, pang, bom, sa det i kroppen efter dagens tandläkarbesök…Och vips så låg jag där igen med frossa, kontainrar i skallen som far fram och tillbaka och ställer till med en huvudvärk jag inte för eller senare haft…

Men är det verkligen värt det? sa en vän häromdagen….

JA!!!!! Är mitt entydliga svar…DET är det!

Redan under påskhelgen började jag oroa mig för hur det skulle bli denna gång…

Den som följt min blogg har kunnat läsa i tidigare inlägg om hur det gick runt den 10 december. Då när jag blev riktigt akut kvicksilverförgiftad och helt utslagen ett dygn efter tandläkarbesöket. Och låg sen i tre veckor med influensaliknande symtom i kubik..Där bland annat stelfrusna fötter, tänder som hackade, hjärtklappning och svidande ögon var mina sängkamrater….plus mycket annat som kan följa i amalgamsaneringens spår…En del symtom kan tyvärr hålla sig envist kvar en längre tid. Det är just därför man ska ta det sakta och låta kroppen hämta sig mellan utplockningarna av amalgamplomber…….Den enkla förklaringen till det är att man kan inte sanera utan att det frigörs en del kvicksilver i kroppen…

Med vurpan från december i färsk minne började alltså oron vakna till liv redan under påskhelgen. En helg som i många stycken blev en riktigt bra helg…och den gjorde så att jag kunde hålla tankarna borta på det som komma skulle…..

Fast redan igår och i dag på morgonen gick det inte längre att dölja nervösiteten…

Nu med tanke på dagens resultat var oron helt befogad…..

Strax efter att jag steg ur tandläkarstolen kom frossan….Då vet man exakt vad klockan är slagen….Det gäller att komma hem så fort som möjligt….Oavsett hur svimfärdig man känner sig…

Sedan fortsatte symtomen komma och ökades på i antal…Allt det jag numera så väl känner igen….Så därför blev det nedpackning under duntäcket med några extra filtar uppepå samt tjocktröjan på kroppen, så fort jag kom hem…..Fast jag lovar…mot den frossan hjälper ingenting…

Men än en gång…JA!!!! Det är värt det…

Eftersom tillståndet jag hade i kroppen förra året vid den här tiden kommer jag heller aldrig att glömma….Det var bara så uselt och själsdödande att det, även för en obotlig optimist och livsbejakande människa som jag, nästan tog knäcken på livslusten…OM någon då hade sagt att ingenting kunde göras så hade jag helt enkelt kastat in handuken…

Men jag fick hopp och stöd…och tron om att nog fanns det massor att göra åt läckande amalgamfyllningar…Visserligen fanns ingen lätt och enkel väg….Men det fanns en väg…Och då gott folk finns det ju alltid hopp, eller hur? 🙂

Som svar på den där frågan jag får då och då, om det är värt det jag tvingas genom, lägger jag också till….Jag hade ett val mellan att leva utan livskvalitet eller prova, trots riskerna och dessa djupa dippar, att förbättra min livskvalitet avsevärt…

Valet har inte alls varit svårt och det är just det valet som får mig att hålla näsan över vattenytan sådana här dagar som idag…och de som kanske nu följer…

Och jag kan ändå räkna in många goda effekter mellan saneringstillfällerna…Så något annat än ett rungande JA finns bara inte som svar på om dessa umgäranden och lidanden är värt det…

JaaaaaaaJaaaaaaa JAAAAAA!

Det går utmärkt att ligga nere för räkning en tid…Jag vet ju…någonstans – om några dagar, veckor eller what ever? så återkommer styrkan och energin……

Inte idag…kanske inte i morgon heller..men en dag…

Tills dess går bloggen på halvfart eller så gott det går….

*inväntar friskare tider gör*

© Deercat

11 svar to “Amalgamsanering lönar sig trots svårigheter.”

  1. Usidom Says:

    Det är nog ingen som avundas dig din plats i sängen just nu… Men!

    Jag kanske kan bidraga med några uppmuntrande ord, som förhoppningsvis gör tillvaron en aning tankegladare.
    Först! Ett stort grattis till ett alldeles magnifikt dokument om Amalgam – med möjlighet att protestanteckna sig mot EU-falsariet att inget negativt är påvisat.

    Jag e-postade igår Dokumentskrivningen till alla av betydelse jag kunde finna i min och företagets kontaktlistor.

    Jag ska försöka utforma en KlickBanner för Hemsidor med länkadress till Protestskrivningssidan

    Tankar till Dig

    Gilla

  2. Deercat Says:

    Usidom! Du är en pärla! Tusen tack för ditt engagemang och stöd. Jag ska så fort jag bara orkar lägga ut adressen till protestlistan i ett separat blogginlägg och förklara lite närmare hur och varför protestlistan kom till……Men så här långt kan jag ge adressen i alla fall för alla dem som blir nyfikna…och redan nu har lust att protestera mot vansinnesrapporter som hävdar att man inte blir sjuk av amalgam….
    Jag lovar…Det blir man….Man blir jädrans sjuk….! 😦

    Men man kan bli frisk/friskare också…..

    Och därefter blir det absolut självklart att ifrågasätta VEM som påstår att amalgam i tänderna är helt ok…I EU-rapportens fall så var det genant att se att de flesta bakom EU-rapporten har stora intressen i dentalindustrin…Alltså den industri som tjänar grovt på att vi har tandlaggningsmaterial i munnen som innehåller kvicksilver….Men herregud….Är vi inte alla överens om att kvicksilver är världens farligaste gift…?

    Här kommer länken för den som redan nu vill lägga sin röst mot odemokratiska och korrupta rapporter som vilseleder oss…

    http://www.akut.lu/protest/protest_s.htm

    Än en gång..Tusen tack Usidom!

    Gilla

  3. Usidom Says:

    Jag har gjort en ”banner” bildlänk, för dem som har hemsidor eller liknande…
    Bannerbilden (.gif) finns f.n bara på mina hemsidor… Terapeuten.net/se/eu/com.(längst upp till höger)… det är bara att högerklicka och spara ner bilden… Här är scriptlänken;

    Hälsningar till kämpen i sjuksängen

    Gilla

  4. Witchbitch Says:

    Det var dramatik på hög nivå!
    Hoppas att du repar dig snart och kan njuta frukten av saneringen.

    kram!

    Gilla

  5. pruddelutt Says:

    Usch, det låter inget vidare….men av två onda osv….Hoppas att du piggnar till snart!

    Gilla

  6. Deercat Says:

    Withbitch och Pruddelutt! Ja det är dramatik när allt i kroppen gör uppror….och det är absolut inget vidare alls just nu…Men som sagt….Jag törs hoppas på att en dag…kanske snart..En dag ser det annorlunda ut…

    Gilla

  7. Lena Petersson Says:

    Stackars dig. Jag börjar att fundera på vad mina lagningar är gjorda av…hu. En dag är det klart i alla fall och då får du fira, när den sista frossan är över.

    Gilla

  8. Deercat Says:

    Lena! OM dina lagningar är gjorda av amalgam innehåller de till cirka femtio procent kvicksilver…
    Kvicksilver betecknas som världens farligaste gift..och när tandläkaren borrar ut det behandlas det som mycket farligt riskavfall. Det forslas senare till slutförvaring i någon gammal gruva där det inte kan spridas vidare ut i naturen…
    Men vi har ännu inte fått oss veta via socialstyrelsen hur farligt det är att ha det i kroppen.Vi luras till att tro via sjukvården att amalgam inte alls är en hälsorisk. Så väen med den korrupta EU-rapporten..
    Fast i de flesta andra sammanhang, såsom Livsmedelverket, Kemikalieinspektionen osv är tongångarna tydliga. Kvicksilver är vårt största miljöhot. Amalgamlagningar läcker kvicksilver ut i våra kroppar och gör oss sjuka….
    Döda som ska kremeras är en av våra stora miljöhot och det har ålagts krematorierna att ha alldeles speciella anläggningar som hindrar att kvicksilver förångas vid bränningen och kommer ut i luften och kan därefter dimpa ner varhelst i världen och förstöra miljön…Jag vet ännu inte om förslaget om att dra ut de dödas tänder gått genom men det har varit på tal. Liksom det har föreslagits från något håll att man skulle gräva upp tidigare begravda och sanera dem från sitt amalgam/kvicksilver..
    Världen är skruvad på det här området…Men tack och lov att det finns en hel del trovärdiga forskare, kemister, läkare, tandläkare och andra amalgambekämpare i världen som med risk för både represalier och förlorad status ändå fajtas för oss som blivit sjuka, eller för vår värld. Det är tack vare alla dem jag ser mig återkomma från de levande döda…
    🙂

    Gilla

  9. Stenbocken™ Says:

    Hej och tack för inlägget!

    Har fått dina mail också.

    Kram vännen! *ler stort*

    Gilla

  10. annmysterie Says:

    Hoppas att du snart känner dig bättre :-(Det där låter verkligen inte kul
    *varm kram*

    Gilla

  11. znogge Says:

    Jag har fått tips om att utdragningen av min tand skulle gjort att den magåkomma jag drabbades av blev ovanligt intensiv. Inkapslade bakterier lär komma i rörelse… Fast om det stämmer vet jag naturligtvis inte! Sedan har det ju inte med amalgam att göra heller men kan visa på att tänderna påverkar oss med än vad man kanske tror!
    Kram!

    Gilla

Kommentera

