Matta på ingång – möbler på utgång

Kommer ni ihåg min vånda den 20 november när jag slängt ut en solfjäder av mattprover för att välja ett nytt köksgolv….? Och hur jag våndades inför att alla var så fula, och inget som liknade det vitlaserade trägolv jag önskat mig….?

Men slutligen fick vi nöja oss med en gråaktig och ganska modernt mönstrad plastmatta …och den verkade faktiskt ok… I alla fall enligt mattprovet på 15 x 20 cm….

Nu är mattan på gång….!

Jag bad golvläggaren, som var här förra veckan och mätte, och räknade ut hur mycket matta det kommer att gå åt, om minst ett dygns framförhållning. Alltså en ordentlig förvarning om NÄR de skulle komma för att lägga in nya mattan.

Liksom för att jag inte skulle stå där och inte ha bärhjälp med allt som måste bort från ytorna….OCH eftersom jag för tillfället är så klen att jag blir slut om jag måste bära en soppåse längre sträckor….(lite överdrivet men ändå)

Vad händer då, tror ni?

Jo för så där några timmar sedan ringde golvföretaget.

Vi kommer i morgon!!!!

Aaaamen va f…! %#&!¤&%&/…..osv

Vem ska då flytta bort alla tunga möbler och allt annat, tänkte jag så fort jag fick budskapet, men muttrade självklart något ohörbart i telefonen….och suckade uppgivet.

Ärligt…..det är ju lite kul också att mattan äntligen kommer…

Sonen begav sig precis i väg för att vara social efter en helg med extraarbete nonstop….Och eftersom det nu är sportlov här hos oss lär han först komma hem mycket sent i natt…

Inget flytta möblker idag alltså….

Men som den pragmatiska människa man är så förekommer man problem….kastar sig på mobilen och ringer…

INGET festande idag, bara så du vet!!!…….Det ska flyttas möbler tidigt i morgon…

OK! Inget festande…säger han och fortsätter…. Lite film och chilla lite bara (nya uttrycket man knappt begriper sig på)

Bara väck mig, morsan…det fixar sig……

Så nu händer det…Nytt golv i morgon…

Och vi ser alla fram emot förnyelsen som barn på julafton…Glen Moray i synnerhet som nu får lättare att slira runt med pingpongbollen….och inte kommer fastna i alla trasigheter i den gamla mattan….

*tacksam och förväntansfull är*

© Deercat

2 svar to “Matta på ingång – möbler på utgång”

  1. Ann Mysterie Says:

    Ja, det var ingen vidare framförhållning.Typiskt hantverkare 😉
    Härlig med förnyelse.Man blir så jäkla glad då 🙂

    Gilla

  2. Deercat Says:

    Nej det var ju inte det…AnnMysterie! Men nu är den på plats och jisses sååå snyggt det blev… 🙂 Ska snart visa via ett nytt inlägg…fast i kväll är jag för trött…efter att flyttat grejor hit och dit…
    🙂

    Gilla

Kommentera

