Jädrans snöyra – våren då?

Jahaaa…här går man och inbillar sig att våren var på G, och man börjar genast rota fram pelargonerna och visualiserar soliga morgnar med leende blommor och fågelsång….

Och vad händer då tror ni…..? Jo, nu under kvällen började världens snöoväder att kasta sig över oss här i Småland…Eller i alla fall på mitt håll..som är någonstans i mitten av Småland och söder om Jönköping…

Irsch, säger jag bara…och alldeles nyligen kom jag hem efter att ha slirat mig fram på moddiga vägar och yrande blötsnö. Sonen skulle hämtas förstår ni….hos en skolkamrat och tillika liten sötnos….

Man såg inte många meter framför sig och jag tackade min skapare att jag inte längre lider av migrän för då hade de där tossiga flingorna som for hit och dit satt igång ett anfall….

Och där stöp tankarna om våren, och fram åker kängor, lovikavantarna och annat värmande…

Funderar på om pelargonerna nu måste tillbaka in i idet igen…..? Kan man göra så, eller måste man löpa linan ut nu när de väl har blivit puffade på för att vakna…?

Och hur blir det då om det nu ska bli jojoväder….

Alltså sånt här kan vara mycket frustrerande för en våg….Nu blir det ett velande hit och dit IGEN!!!

Jajaaa…får väl sova på saken…..! I morgon kanske solen skiner igen….

*puffar till dunet och tänker optimistiskt gör*

© Deercat

4 svar to “Jädrans snöyra – våren då?”

  1. Ingrid Says:

    Låt pelargonerna stå framme nu. Det är värmen och ljuset (som blir längre för var dag, jajamen!) som får dom att vakna.Spelar ingen roll om det snöar vet´du 😉
    Hashade hem i morse på snömoddiga väder och halvstorm…i Ö-götland. Usch o tvi!
    Nu har jag lyckats fixa både ett arkiv och en kalender *stolt* Det du!!!
    Trevlig helg 😀 😀

    Gilla

  2. photoimagine Says:

    Så småningom får du gå utan strumpor och skor.
    Än är det vinter kvar säger mor…

    Trevlig helg!
    /Imagine

    Gilla

  3. Deercat Says:

    Ok, vänner..då väntar vi och ser…. Ha en skön helg! 🙂

    Gilla

  4. catharina Says:

    Blir lite avis jag – vill ju också ha riktig vinter.. inte bara gråslask-stockholm..

    Gilla

Kommentera

