Jag hade tänkt berätta…men

Hela dagen har jag tänkt sätta mig för att skriva ett inlägg, och hela dagen har gått utan att det blivit av….

Jag hade tänkt fortsätta på den där strängen om hur kul det är med alla positiva tankar jag har om våren, sommaren…Ja för all del, alla goda tankar som finns om hela det kommande året…

Och om mina planer och målsättningar…som jag vet kommer drivas genom…Om det blivande företaget….om glädjen att må bättre…..och om allt som gör mig ödmjuk inför livet….

Men så kom provtagningen på sjukhuset emellan….Och direkt därpå blev det tandläkarbesöket för att fylla igen några tänder vars tidigare innehåll…det giftiga amalgamet borrats ut…Tandläkaren hann bara fylla igen provisoriskt förra gången, när tiden blev knapp…Och sedan blev jag för sjuk efter senaste saneringstillfället och orkade bara inte med….Nu var jag piggare och det var verkligen dags….

När jag kom tillbaka hade hela förmiddagen gått och det var dags för lunch….

Disken hann jag ju inte med i morse..så då passade jag på efter lunchen och funderade samtidigt lite över dagens blogginlägg…Då hade jag tankar om att berätta hur bra det går med GI-maten och viktminskningen..Om hur roligt det är att prova nya rätter…Eller hur kul det är att plocka fram kläder som jag inte passat under senaste halvåret…

Då kom ett par telefonsamtal emellan och vips var det dags för middagen…

Därefter rusade tiden bara iväg….och så kom ju favoritprogrammet med Dr Phil….

Och idag kan man utan tvekan säga att det handlade om ett ämne som tilltalar mig…Energitjuvar och flodhästar….Jisses!….Jag blev alldeles matt bara av att höra på mannen och kvinnan som var kvällens gäster, för att de inte fick äktenskapet att fungera…Kvinnan hade ställt Dr Phil frågan om hon skulle satsa på äktenskapet trots allt…?

Att de inte själva kunde se hur dödfött deras förhållande var är för mig en gåta..? Det var så tydligt att här fanns en ständigt pågående maktkamp mellan dessa båda, och varje diskussion ledde ingenstans…De pratade liksom från två olika planeter…

Och mannen använde dagligen nedlåtande uttryck om sin fru, som att hon var dum, lågt begåvad, plus en del annat som inte jag har lust att upprepa…Och hela tiden framhöll han om hur himla synd det var om honom….Väx upp!!!! röt jag inom mig…

Och att hon ens besvärade sig med att försvara och förklara sig för en man som inte hade en tanke på att lyssna på någon annans röst än sin egen….?

Varför i all världen tänkte hon ens tanken att vilja vara med, eller gift med en uppblåst egocentriker…? Hennes känsla för sitt eget värde måste varit i botten….Uschja!

Så efter programmet fastnade jag ju självklart i halvlästa boken, Energitjuvar av Ingalill Roos. En av de bästa böckerna i ämnet som jag läst.

Tänk så fel man kan ha ibland…Den boken har jag sett så många gånger i min jakt på något nytt och läsvärt….men ratat den för jag trodde den bara var en upprepning av annat jag läst i ämnet….

Jag kan avslöja….den är exakt vad jag behöver just nu….

Så därför avrundar jag dagens inlägg med att det här var ungefär vad jag hade tänkt skriva om idag… 🙂

Och rusar nu till sängen med favoritboken som jag varmt rekommenderar till alla er som vill få riktigt bra inputt om energitjuvar……

*puffar till kuddarna och slänger sig i dunet gör*

©Deercat

5 svar to “Jag hade tänkt berätta…men”

  1. Märtagreta Says:

    Tänk så många inlägg jag tänkt men aldrig skrivit. Jag laddar mina skrivarfiler där uppe på hjärnkontoret fulla och längtar efter tiden, disciplinen och friheten, den ekonomiska när jag kan ”ladda ur” allt genom tangenterna.
    Jag ska köpa den boken, så många har berättat om den i positiva ordalag så jag måste bara läsa den.
    Kram på dig!

    Gilla

  2. agapanthus Says:

    Såg slutet på Dr Phil men hann se paret med den där dryga karln. Bläää! Energitjuvar har jag, den är väldigt bra. Mycket att ta in där. Ha en bra dag idag.Kram!

    Gilla

  3. znogge Says:

    Ja, tänk så mycket som kan komma emellan;-)) Är det inte det ena så är det, det andra! Men nu har du hittat rätt, lutad mot en mjuk kudde i sällskap med en bra och tänkvärd bok!
    Ha det fint i dag!
    Kram!

    Gilla

  4. Ingrid Says:

    Den boken ska …behöver nog jag läsa! Ha det gott i dunet.
    *torkar håret, kollar mail och ska rusa ut med hundar*
    gör Ingrid 😀 😀

    Gilla

  5. Deercat Says:

    Märtagreta! Ja du det finns ett och annat i arkivet att plocka ur…Håller helt med där…Liksom jag håller med om att du ska köpa boken ”Energitjuvar”. Den finns i pocket…Så det behöver inte kosta ofantliga summor för så mycket bra kunskap…. 😉

    Agapanthus! Dryg var väl bara förnamnet va??? 😉 😉 😉

    Znogge! Det ska bli en upprepning idag, av gårdagens kväll i dunet…Lovar! Det är ju jättemysigt! *sneglar längtansfullt mot pyjamasen redan nu (kl 17.30) ;)*

    Ingrid! Den boken behöver ALLA läsa, som befunnit sig, eller befinner sig i närheten av någon som gör en trött och energifattig…Finns alldeles säkert också på biblioteket…Fast jag stryker under så mycket i min bok så om du har samma vana så köp den…
    Låter nästan som om jag har aktier i Månpocket…Lovar det har jag INTE!!!

    Kram till er alla…!

    Gilla

Kommentera

