Bob Hansson…Duger gott och mer därtill

Alltså vissa dagar blir saker och ting hur röriga som helst…Och man framstår som en virrhöna…

Först skulle vi, sedan skulle vi inte…Sedan kanske vi ändå…och sedan gav vi oss i väg…och vad händer då tror ni…

Jo vi kom för tidigt…

Alltså jag snackar om att min 18-åring och jag hade bestämt sedan i lördags, att idag skulle vi gå och lyssna på estradpoeten, Bob Hansson, klockan halv sju i vårt kulturhus.

Vi båda såg framemot dagen idag eftersom vi är lika intresserade av texter i olika former, både att läsa och skriva dem….Därför gillar vi också att lyssna på andra textförfattare.

Bob Hanssson och Emil Jenssen står högt i kurs för ynglingen och jag förstår PRECIS varför han inspireras av dessa båda superduktiga textjonglörer.

Själv är jag barnsligt förtjust i titeln på han poesibok ” Här ligger jag och duger”…

Ni hör ju….HELT Underbart!…Här ligger jag och duger… Jag älskar orden JAG DUGER!!!!! Och om man utvecklar…JAG DUGER SOM JAG ÄR!!!!

Nåväl….Så kom ett telefonsamtal till sonen.

Kan du jobba på onsdag klockan 17.00?

ATTANS BANANER!!!!! 😦

Oj som vi dividerade, men kom ändå fram till att vi skippar väl Bob Hansson då…och hoppas på ett annat tillfället…

Sonen behöver såväl de där extraslantarna.

Så jag inriktade mig på en läskväll av senaste boken om energitjuvar…och med beredskap att hämta honom vid 22-tiden…

Då ringer sonens mobiltelefon under sena eftermiddagen, men sonen märker inget, telefonen är satt på ljudlöst läge. Han kuttrar som bäst med en söt skolkamrat i sitt rum.

Kutter- Kutter…..!! Som tar slut vid så där 16.43 😉

Vid 16.45 ska jag skjutsa honom till andra sidan stan för kvällens arbetspass…

När vi satt oss i bilen och är på väg öppnar han sin mobil och ser…NIO missade samtal….!!!!!

Alla från hans arbetsgivare…..Han ringer genast upp…och får veta…

Inget jobba idag….

Aaaamen ASCH då, säger vi i kör….Men börjar därefter flina lite…

BOB HANSSON!!!!! Nu blir det Bob hansson….vi kollar klockan och i vår iver tänker vi båda fel….BARA…En halvtimme kvar…

Så vi ger oss direkt i väg till kulturhuset…men på vägen in mot byggnaden klarnar tankarna…

VAR det verkligen redan halv sex, frågar jag sonen när vi pulsar fram genom oploggade stigar….(Jadå…vi får just nu massor av snö…)

Nääää du, säger han…. det var halv sju ju…!

Suck och stånkigstånk!!!

Tillbaka till bilen…hemåt…En sen kopp kanelkaffe för oss båda så vi kan vakna…Klockan är ju trots allt sex på kvällen…….Dags att vakna menar jag… 😉 eller huuuur?

Om en liten stund återvänder vi till Bob Hansson som ska prata om sin senaste bok ”Gunnar”

*Återkommer med rapport gör*

©Deercat

Etiketter: , ,

3 svar to “Bob Hansson…Duger gott och mer därtill”

  1. pruddelutt Says:

    Haha…ja det man inte har i huvudet får man ha någon annan stans….benen kanske?

    Gilla

  2. Anders Says:

    En sån där vindrutetorkardag – fram å tebaka, fram å tebaka…

    Hihi
    Anders

    Gilla

  3. catharina Says:

    Bortsett från inkomstbortfallet så verkar ju kvällen ha löst sig till det bästa ändå då!?
    Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll på ert kulturhus – oväntade saker brukar ha en tendens att bli extra trevliga!

    Gilla

Kommentera

