Sanningen om rådjurskatten..

Jaha då har även jag antagit utmaningen från Monika Ringborg att berätta sju sanningar om mig…och därefter föra vidare budkaveln till sju andra bloggare….

Det är lika bra att köra igång direkt innan jag börjar tveka och retuschera verkligheten…..Ni vet så att saker och ting ska låta bättre än vad de egentligen är…Såååå…. häng med nu!!

1. Jag har nyligen blivit singel efter att ha brutit ett ganska kort förhållande, vars BAD timing var solklar från början, men som jag ändå vågade ge en chans. Men det blev allt tydligare och stressande för mig att orka…och…..Jag kommer aldrig mer dejta någon som är helt nyskild!! Lovar på heder och samvete.

2. Jag är ”pojkflickmamman” som har älskat att få leka med mina söner…Allt från pulkaåkning till tevespel fascinerar mig. Bästa minnet är när yngsta sonens pappa och jag investerade i ett av de första Nintendospelen som julklapp till min förstfödda, som då var runt tio år. Det föll sig så att äldsta sonen var hos sin pappa veckan innan. Jag packade upp julklappen och spelade Super Mario och Iceclimber dagarna och nätterna igenom…Tills julaftonen kom och allt dammades av och packades ner igen. Julmat och annat fick förberedas på en höft. På julaftonen utropade jag glatt till äldsta sonen…Ååååh så kul att du fått ett Nintendo av tomten…ska vi spela?…Och så vann jag rond efter rond…*rodnar skamset* Men jag lovar…det tog inte lång tid förrän sonen körde över mig i alla framtida spel…. 😉
3. Jag är ett kakmonster….och älskar när man kommer till människor ur de äldre generationerna på kaffe, och det dukas fram sju sorters kakor. Sällsynt nu för tiden men om det görs är jag den som tar ett par varv runt kakfatet…

4. Jag tillhör också en av dem som växt upp med en flodhäst i vardagsrummet. Det har satt sina spår men ändå gjort mig så stark att jag med lätthet kan bryta ner vilka underligheter som helst…och snabbt sortera vad som är vad, och vem som är vem….Självklart har jag också sökt med ljus och lykta efter att förstå….och hittat svaren 😉

5. Jag längtar sanslöst mycket efter att börja leva igen, efter åratal av usel hälsa på grund av amalgamförgiftning, och en akut ryggmärgsinflammation 2002….Nu är jag på god väg till att återkomma från de levande dödas rike – där jag vistats länge, alltför länge…Och det ser ut som om jag kommer kunna fungera som vanligt och med få bestående krigskador…

6. Jag anses som en av dem som har mycket hög EQ och SQ…Däremot vet jag inte hur det ligger till med vanlig IQ. Jag kanske ska mäta intelligensen någongång……Men jag anses, och känner mig smart, klok och vis. I alla fall löser jag alla möjliga utmaningar……Det räcker långt eller huuuur?

7. Jag är en stor beundrare av min mamma…. som är den starkaste kvinnan jag känner. Om alla orkade bära det hon tvingats göra, och ändå fixa det mysiga skrattet hon ofta använder sig av, skulle världen bli en bättre plats att vara på.

Det var mina sju snabba sanningar….och härmed överlämnar jag uppgiften och utmanar nedanstående bloggare att berätta sju sanningar om sig själv!

Reglerna för utmaningen ser ut så här:

Länka till den som utmanat dig

Berätta sju sanningar om dig själv

Utmana sju personer

Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

Märtagretas Livsblogg

Pruddelutt

Systeryster

Chatarinas Krumelurer

Annmysterie

Tizzel och Tazzel

Znogges

10 svar to “Sanningen om rådjurskatten..”

  1. znogge Says:

    Jag antar utmaningen även om jag gjort den en gång tidigare för någon månad sedan. Nu ska jag verkligen berätta sanningen;-) Men det får anstå tills i morgon!
    God natt!

    Gilla

  2. Tizzel Says:

    Hej!! Roligt att läsa lite sanningar om dig. Tyckte det var rätt kul det där med Nintendo-spelet… haha… Tack för att jag blev påtänkt i utmaningen. Jag avstår nog dock. Jag fick denna för ett tag sedan och någonstans hos mig finns listan att läsa. Dessutom skriver jag ju så mycket sanningar hos mig hela tiden så det är ju bara att gå in på vilket inlägg som helst!!! Haha!
    Ha en fin kommande januarivecka!! /Tizzel

    Gilla

  3. Monika Ringborg Says:

    Haj … jag är också ett kakmonster …
    Man är ju tvungen att berätta sanningen och medan man sitter och skriver inser man ju att det inte är så jäkla lätt … och att man kanske tummar ganska rejält på den utan att man tänker på det.

    Gilla

  4. pruddelutt Says:

    Handsken är kastad och jag tar upp den 🙂 Det kommer endera dagen!

    Gilla

  5. Syster Yster Says:

    Jag har inte glömt det ska bara…
    Kul att läsa och få lite insikt i andra människor liv!
    Kram

    Gilla

  6. Deercat Says:

    *nickar förnöjt*
    Glad över att några av er antar denna rätt så roliga utmaning…. själv rusar jag runt och kollar ALLA som också fått nöjet att berätta sanningar om sig själv…OCH jag blir än mer övertygad…Vi människor är såååå nyfikna på hur andra tänker, gör och är….
    Sunt attan!!!
    Kram på er alla!

    Gilla

  7. Stenbocken™ Says:

    Ujujuj… Nja, jag avstår nog gärna utmaningen för denna gång. Som tur är så hittade jag mig inte på listan. *suckar lättat*

    Men oavsett vilket så var det givande läsning. Men så är det ju för det mesta med din blogg. *smickrar glatt*

    Stor kram vännen och tack för din kommentar.

    Gilla

  8. catharina Says:

    Åkej, glömde tala om att jag faktiskt fixade utmaningen igår!
    Har gjort den tidigare, men hittade några fler sanningar i vrårna.. 😉

    Gilla

  9. Anders Says:

    Flodhäst i vardagsrummet – que…?

    A

    Gilla

  10. Deercat Says:

    Anders! DET kommer…det kommer..lugn och fin…Ett inlägg ska göras för att klara ut begreppen om flodhästar…
    S

    Gilla

Kommentera

