Dags för ett psykologiskt bungyjump!

Jahaaa….nu ska det utforskas nya stigar………IGEN!!!

Jorå….Jag tänker vara med i bloggstafetten och har fått startnummer 39. Det innebär att jag ligger i slutet av en kedja bloggare, där var och en lämnar över ett ämne, vilket de vill, som nästa bloggare ska skriva om….

Jag funderar redan nu på HUR jag ska förbereda mig inför stafetten….?

Hmmm….Inte så stor mening kanske…eftersom ämnet kommer från nr 38 i listan, alltså den som är före mig…
Möjligen skulle jag kunna lobba lite för att få veta om han/hon redan nu tänkt ut nått åt mig….? Fast troligt är att även denna har fullt upp med att vänta in sitt ämne…

Nåja….konstateras kan…Nu är livet som vanligt…Än en gång törs och orkar jag utmana mig själv i något nytt….

Jag skulle ju inte komma på den befängda idén att kasta mig ut i ett äkta hissnande bungyjump….

Nänäää…Kommer inte på fråga…

Sånt är inget för mig…Jag har redan skakat tass med döden några gånger, och då fått min del av spänningshöjande ”kickar” för gott….*huva*

Men däremot gillar jag att då och då utmanas genom psykologiska bungyjump….

Det kan vara allt från att få möjlighet till att tänka om i en fråga, därför jag fått nya infallsvinklar….till att våga utmana mig själv att göra sånt jag tidigare känt mig osäker på…Som den första gången jag stod på en scen och föreläste om ämnet stress och stresshantering exempelvis…Det gick faktiskt ruggigt bra, för jag hade redan visualiserat grejen så många gånger innan det var dags. Jag var cool som attan när det väl var dags…Men visst…en utmaning var det allt…..

Nu blir det i alla fall bloggstafett, en rätt bra start på listan över nya utmaningar i livet…

Något nytt, något spännande och så ska det vara roligt….som ett Kinderägg….eller vad var det nu man sa i reklamen om chokladäggen som innehöll en liten byggleksak….? 😉

*trimmar tangentbordet redan nu gör*

© Deercat

5 svar to “Dags för ett psykologiskt bungyjump!”

  1. karolina Says:

    Tack! Det stärker. Att skriva stärker. Att läsa stärker. Mitt i sorgen är man inte ensam.

    Trevlig helg

    Gilla

  2. pruddelutt Says:

    Det där lät riktigt spännande – det ska jag hoppa på nästa gång möjligheten kommer! ha en fin helg!

    Gilla

  3. Deercat Says:

    Karolina! Instämmer fullt ut… 🙂
    Pruddelutt! Gör det…Det ska bli jättespännande….! 🙂

    Gilla

  4. evelin Says:

    Måste tack för de vänliga orden. Jag hoppas med att jag kommer att må bra hela graviditeten. Jag har ju mått bra denna tid så då ska jag väl förhoppningavis göra det resterande tid, även om det är en lång tid kvar.
    Åå önskar att jag hade samma mod som du har, att göra saker som jag inte vågar. eller alltid har velat göra. Tänk om jag skulle våga skriva ett manus till en bok och skicka in det till ett förlag, eller skriva en riktigt artikel. Men jag är alldeles för feg för det. Tror att det inte är något bra det jag skriver. Tänk om man hade mod till att göra saker som man verkligen vill?
    Evelin

    Gilla

  5. znogge Says:

    Håller med! Det låter verkligen spännande med en bloggstafett. Där får jag nog hänga på nästa gång tillfälle gives!
    Ha en bra lördag!

    Gilla

Kommentera

