Bästa julklappen….

Efter mer än en veckas vånda, stress….och förstämning inför kroppen tillstånd…återvände jag från de levande döda….

Sjukling

Under den dryga veckan jag låg utslagen blev det till att förströ sig så gott det gick….

Genom samtliga teveprogram zappades det….

Det är inte klokt så många pratprogram det finns…I vissa fall är det svårt att hitta ett enda korn som berättigar deras existens….

I andra ekar kloka tankar i veckor efteråt, och får effekten att man ändrar tankebanor en aning, vilket i sin tur kan leda till avgörande beslut i ens liv……

Såpor är inte min grej….Så det gällde att sålla i utbudet eftersom det under eftermiddagstimmarna mest erbjöds denna smörja….

Men…. per automatik gick de också fett väck – kroppen somnade liksom bara….och så var den timmen borta…. 🙂

Adrenalinkickar fick jag däremot om jag råkade vara vaken i dagens senaste timmar, och då följde djurpoliserna i Phoenix eller Houston….

Man blir förbannad på folk som skaffar djur och sedan blir djurplågare….

Och man blir mer än rörd och lättad över att det finns djurorganisationer som bekämpar eländet och fixar ihop dessa trasiga djur… för att sedan adoptera bort dem till nya kärleksfulla hem…

Bloggen fick absolut ligga nere….Det fanns dagar när jag inte ens orkade trycka igång datorn….Än mindre kolla mail eller skriva något….

Värsta besvikelsen var nog att tankar om att planera juldagarna var borta…

Först i början av veckan som nu gått, då när vi hade ett krismöte – mina ungdomar och jag, om vad göra i värsta fall..och om mamsens kropp fortsätter bekämpa giftormar under själva julafton….?

Vi fixar det, sa sönerna…..Yngsta erbjöd sig glatt att stå för tillagningen av den goda danska julmiddagen som är vår tradition…

Alltså att göra kalkon och andra godsaker som tillbehör….

Snyft, sa jag, som egentligen älskar att förbereda och göra allt det där…

Men är man sjuk så är man….

Krisplanen var klar….Storsonen kunde erbjuda en lättare variant med svensk julmat i sitt hem….

Fast denna dag inhandlades Spirulina (= gröna alger) av sönerna….Allt efter ett tips från nära vänner…som kan det där med att hjälpa kroppens avgiftning….

Samma dag intogs alltså denna giftgröna sörja….Den som är erkänd bra på att samla ihop tungmetaller som inte ska vara kvar i kroppen…. och som sedan forslar gifterna dit de ska..UT FRÅN KROPPEN…!

Redan under tisdagen vände eländet….Sakta men säkert tog kroppen små, små myrrsteg framåt…

Två dagar senare stod det klart….DET blir minsann morsan som fixar julen i alla fall…

Önskelista

Och tacksamt var jag beredd att lägga min kropp på ett altare, och tillbedja den enorma förmågan till kraft och styrka….

Våra kroppar är mirakler och underverk in i varje cell….Underverk som vill läkas…och må bra…

Lagom till jul ville själen ut ur sängen…Och på ostadiga ben, med ett och annat kvardröjande och skrämmande symtom, tog sig kroppen trots allt ut på stan…

Där inhandlade kalkon och julklappar…och hem igen för att vila och nytt tänk omkring nya strategier. Allt för att båda få göra sånt som gör en glad….samt återhämta sig ännu mera…

Nu blir det precis som jag hett önskade….

Det blir julhelg i samma vanliga avspända anda….Sönerna infinner sig……..Vi gottar oss både av varandra…och med allt julgodis som vi samlat ihop…

Vi smaskar kalkon med tillbehör….Och….Kanske får vi än en gång se en av sönerna ställa sig upp och hoppa bredvid middagsbordet…..och då få veta att han bara ska se om han kan packa maten i magen så det kan bli plats för ytterligare en protion till….. 😉

Det är nu också med glädje och tindrande ögon jag tänder granen….Och med ännu större glädje jag slår in små enkla paket i brunpapper och grovsnören…samt lackar dem med vårt sigill – en fredsduva…

Det ÄR dags att fira julhelg!

Och med friden i kroppen njuta av den bästa julklappen av dem alla….

Att än en gång få återvända från de levande döda….

Liksom att än en gång inse – kroppen jobbar för mig och för välbefinnande…

Så vis och sinnrik är naturen….och jag är mer än tacksam…

Och lika tacksam är jag för att jag än en gång får dela en julhelg med dem jag älskar mest av allt….

Inget kan vara större….

Glashjärta Foto:©Deercat

En RIKTIGT KÄRLEKSFULL JUL önskar jag alla er som läser min blogg…..

*tindrar i kapp med granen gör*

© Deercat

4 svar to “Bästa julklappen….”

  1. Ann Mysterie Says:

    En riktigt god jul önskar jag dig 🙂

    Gilla

  2. znogge Says:

    Önskar dig och din familj en riktigt god jul!

    Gilla

  3. Anders Says:

    Tindrar, det gör du alltid i mitt minne och hjärta, Suss!
    Jag önskar er alla en God Jul och massa trivsel och kärlek!
    Jag drar till syrran med familj om en stund för gott samkväm.

    MTFBWY!

    Anders

    Gilla

  4. Deercat Says:

    Tusen tack för era julhälsningar. Det blev ju julfirande med mycket trivsel och kärlek från de mina, trots att kroppen ännu inte vill vad jag skulle vilja. Men den vill i alla fall något…
    Till skillnad från hur det var för en vecka sedan. Alltså – den bästa julklappen var att återfå energinog att kunna fira julafton. Det räcker långt.
    Hoppas ni alla haft det RIKTIGT FINT
    Kram på er!

    Gilla

Kommentera

