Förödande att glömma spriten..!

Det kostar på att vara glömsk….Det kostar ännu mera på om man både är glömsk och övermodig….*suck*

Den som följer min blogg vet att jag sanerar tänder för fullt….Det har faktiskt gått riktigt bra sedan jag började i maj i år…

Till och med när jag i oktober gjorde ett desperat tilltag och tog tre tänder på en gång!…Fast man bör inte ta mer än en tand i taget, och helst hämta sig med så där sex till åtta veckor mellan gångerna….

Men jag medger…det var ett vågspel och alltför desperat egentligen…Men som tur var slog det väl ut…

Redan fem dagar senare befann jag mig i Prag, rusig av glädje över att kroppen svarade så positivt på amalgamsaneringen….Det var så tydligt…

Ett exempel var bland annat det extrema handexemet

jag just då hade…

Deercat

Och som bara fem dagar efter desperata åtgärden såg ut så här….

Handexem fem dagar senare..foto: Deercat

Så ingen kunde bli mer sporrad till en fortsättning än jag…Och ingen kunde heller vara mer förvånad över handexemets hastiga tillbakagång än vad jag var…Det var liksom att trolla………

Än mer övertygad blev jag också om att målet med sanereringen skulle nås, allt för att återvinna bättre hälsa och få mer kraft över till kroppens andra krämpor…

Det är lätt att bli övermodig när det går bra….Det är lätt att glömma både regler och hur dåligt kroppen mått när den väl börjar återhämta sig, och då visar sig piggare och gladare än på mycket länge….Då är det så lätt att snubbla på sig själv…….Uschja….!

I måndags tog jag som bekant bort ytterligare två amalgamplomber från munnen. Denna gång ett par feta kindtänder….Det gick ju så bra förra gången, eller hur….?

Och jag tyckte ju att jag låg i topp i förberedelserna med fulldoser av allehanda vitaminer och mineraler……Allt det som kan bli en bristvara i kroppen när man har kvicksilver att fajtas mot..

Det är också oundvikligt att det frigörs en del kvicksilver när man borrar ut amalgamet ur munnen….Det gäller att ha en tandläkare som skyddar en så mycket man kan…och som fattar vitsen med det…Men det räcker inte hela vägen…

Därför finns det lite andra tips som kan underlätta efterreaktionerna ytterligare…och också begränsa risken för att man blir sjuk efteråt…

Jag har haft tur och har mycket kompetenta rådgivare i frågan. Därför följde jag rådet de första saneringsomgångerna med att ta en nubbe före, och en direkt efter en amalgamtand borrats ut…

Ett underligt råd i mina öron….Jag som inte är kemist, eller riktigt fattar kroppens kemiska sammansättning…Och framför allt inte är en stor anhängare av just sprit…

Men jag lydde mina rådgivare…och det blev ju bra då och med bara små efterverkningar tidigare..

Denna gång, alltså efter måndagen, blev det en smäll utan dess like….

Kroppen kollapsade….!

Jag glömde helt bort spritnubben…..både före och efter….!

Kom på misstaget något senare under dagen, men tänkte…asch jag mår ju ok just nu och det är nog ingen fara alls….

Och de däringa koltabletterna som också ska till suger nog i sig giftet, tröstade jag mig….

Nästan förmiddag bröt helvetet lös…..!

Kroppen skakade i frossa….hjärtat rusade….pulsen låg på sådär 120 i vila…näsan rann…skallen var som i en kupa och om jag rörde huvudet kändes det som om tusen kontainertunga kolli förflyttades runt därinne….

Liksom händer och fötter var iskalla och en abnorm trötthet spred sig i kroppen….

Benen slogs undan och jag bäddade ner mig med dubbla duntäcken…

Ynklig och rädd för att dö….!

Efter samtal med expertis senare under eftermiddagen fick jag mig veta…

NEJ! Du ska inte dö, även om det känns så….!

Nej, det är INTE onormalt att kroppen reagerar som den gör….!

Och JA!!! Du uppvisar alla symtom på en överdos – en akut kvicksilverförgiftning…..!

Tog du spriten….?

Satan i gatan….!

Och rodnande och ynklig hängde jag med huvudet….!

Glömde visst den!!!!

Men går det bra att ta den nu då, så här lite mer än ett dygn senare….?

Nej det var liksom för sent! I stället blev det lugnande ord…nedbäddning….vattenkannan bredvid….och sova, sova och åter sova….

Och inse…Det där jädrans amalgamgiftet som måste ut..kan man bara INTE vara dumdristig med…Inte heller passar det sig att vara övermodig…

Det kan stå en dyrt när kroppen därefter blir sönderstressad av kemikalier ska fajtas för att rensas bort…

Och….Respekt MÅSTE man ha för ett så livsfarligt gift….Så är det bara…

Så jag tänker INTE glömma spriten vid nästa sanering…

Fast tills dess blir det återhämtning…Återhämtning och allt gott jag kan skänka kroppen så den orkar komma igen ännu en gång…Det kommer att lyckas….Var så säker…!

*Njuter ett glas rom mot kylan och däckar i dunet igen gör*

© Deercat

Etiketter: , , , , , , , , ,

8 svar to “Förödande att glömma spriten..!”

  1. Lasse Says:

    Även om jag vet att du får kämpa som attan just nu och att det är tufft för dig så blir jag så innerligt glad för att du återhämtat dig så pass så du orkat skriva detta inlägg… Jag har all tilltro till din styrka och att det blir bra…Det vill gärna bli det… De varmaste och mest stärkande tankar och virtuella kramar jag kan uppbåda till dig…

    Gilla

  2. elvelin Says:

    Håller tummarna för dig och att allt ska gå bra för dig med borttagningen av alla giftplomber i mun. Vill även meddela att jag kommer att byta blogg från och med i morgon, du kan nu besöka mig på http://www.feministan.blogspot.com

    Gilla

  3. Deercat Says:

    Elvelin! Så fort jag är så pass bra att jag orkar lite mer än att bara snabbt kolla in här så besöker jag dig hjärtans gärna…
    Än så länge är jag mest däckad, golvad och bortanför allt vanligt liv…Det är som en superinfluensa utan feber… 😦

    Gilla

  4. evelin Says:

    usch låter inte roligt, hoppas att du mår bättre snart. krya på dig önskar jag dig och en riktig god jul om vi inte skrivs innan dess.

    Gilla

  5. Emma Says:

    Hej.
    Såg din bild på ditt handexem, och jag ser Exakt likadan ut. Jag har sett ut så i över tio år, och lider så otriligt mycket av det. Snälla hör av dig till mig. Hur är du nu? Har du hittat nån lösning?
    Jag är desperat.

    Mvh Emma

    Gilla

    • Deercat Says:

      Emma!
      Om du tittar under fliken Deercat Herself så ser du längst ned på den sidan en mailadress till mig. Ja jag vet vilket lidande det är med den typen av exem, det är verkligen stundtals olidligt. Jag som jobbar vid tangentbordet hela dagar kunde skrika hög när fingertopparna sprack. Men mitt exem är helt över nu. Efter saneringen och en del avgiftande metoder så mår jag bättre än på många år.
      Men maila mig med dina frågor.
      Deercat

      Gilla

  6. A Says:

    Men spriten och bedövningen tillsammans då, hur funkar det???

    Gilla

Kommentera

