Smidig som ett kylskåp….

Alltså det var ju inte meningen att bloggandet helt skulle stå stilla…Det var det faktiskt inte….!

Men så blev det visst…..och jag tänker inte alls ursäkta mig på något sätt men väl förklara i alla fall….

Det är mycket nu!

Det är mer än jag tänkt mig….Absolut!

Och det är inte slut än med åtaganden……

I dag tillkom ytterligare sånt som tar tid…..Ett nytt kylskåp! Jätterooooligt…..! Men olämplig tidspunkt….

Vet att det låter otacksamt…..Det är inte alls meningen….Men nuu…när det är sååå mycket…

Alltså det här kylskåpsbytet är ett led i ett visst underhåll av min lägenhet som måste göras…Min hyresvärd vill inte riskera att julmaten går om intet, i fall det gamla skulle dra sin sista suck…och då förståss på julafton….

Den där sista sucken var på G…Det var bara tiden för bortfallet som vi inte kunde räkna ut…….Vid normaltemperatur frös grönsakerna…När jag sänkte graderna blev det för varmt i kylen….Så nog var det dags…! Men just idag….Jaja..

Min tanke var att dagen skulle innehålla massor av annat som behöver göras nu och inte sen…..

Men för bövelen, det är väl bara att ställa skåpet på plats!

Jojo…DET kan man ju tycka!!!

Men timmarna innan det kom så rensade jag ut mat……..la det som skulle sparas omsorgsfullt i kassar och ställde in alltihopa igen, för att hållas kallt i väntan på leveransen av det nya…

Samma sak med frysmaten…..

Och så insåg jag…..Lika bra att försöka lirka ut det gamla skåpet och fånga dansande dammråttor i flykten….Innan det nya ska ta över samlande av nya luddiga invånare…

Så kom ”gubbarna”….Det gamla skulle ut först….Annars blev det för trångt i köket med två kylskåp samtidigt…

Efter ett stånkande och baxande i trapphuset, varav blodvite uppstod i form av sönderskrapade knogar hos ena bäraren…med omplåstring och annat som följd…..så hade det gamla förpassats till kylskåpshimlen….

Så kom det nya…..! Ett ståtligt ett…som skulle täcka platsen där det gamla stått…och som haft ett överskåp….

Det nya var utan överskåp och därmed två meter högt….

Akta…lampan…..akta….! Hmm…jaja…den var inte så värdefull ändå…!

🙂

Inte starta det riktigt än!!!! förmannade leverantören…När du torkat ut det går det bra…

Jahaaa..blinkande jag…Det ser ju attans så fräscht ut…Måste man det….?

Jajamensan…Sesåååå lilla gumman…inte maska nu….!

Pust och stånk och en tanke om att tiden bara minskar för allt annat som MÅSTE göras idag – helst…

Och uttorkning av som jag uppfattade det…kliniskt rena hyllor och lådor…verkade aningen onödigt….

Grymt och grrr…men så in med maten igen….Nu kanske jag kunde släppa oväntade projekt kylskåp…?

Fast i det där nya måste man ju organisera också….Med alla nya hyllor och finesser vill man ju att maten ska se ut som det fotats i en katalog för kyl och frys….

Där rök en timme till….!

Skit och vatten på golvet efter att det gamla liket forslats ut gjorde att jag inte bara kunde lämna allt så där….

Fram med golvmoppen….och följa spåren….Ända ner till sista våningen….och vips var trapphuset städat…!

Där rök ytterligare en timme till och jag kände att nu började orken tryta….

Attans bananer….Glömt tvätten i torkrummet….!

Ner i källaren….och ett fuktvarm torkrum…..Filtret i avfuktaren var helt igenkorkat av damm och ludd….

Varför i helv….är det ingen som städar i tvättstugan efter sig….? Eller i alla fall kollar igenkorkade filter…

Ner med den kvarglömda tvätten!….Hämta dammsugare!…och vips så var även torkrummet inklusive filter rengjort….

Där gick nästa timme….

Nu återstår alla andra småprojekt som jag SKULLE ha gjort denna dag….

Av det blir det inget….Nu är kroppen så trött att den känns smidig som ett kylskåp….

Och utanför ligger en gråmjölkig Lovikavante över stan….

Det får bli soffan, boken och kanelkaffet i stället…och kanske en slummer till ett ljudlöst spinnade och grymt snygg nytt kylskåp… 😉

*mular ner sig i soffan gör*

©Deercat

Kommentera

