Ajajaj..och Oj!

När jag var liten trodde jag att ryggskott var detsamma som att bli skjuten i ryggen….När jag blev stor fattade jag precis vad som menades…Alltså då NÄR det var dags första gången…Vilket är många år sedan….

För visst låter det som ett skott när det knakar till i ryggen…och visst är smärtan olidlig…Kanske som ett skott i ryggen…vad vet jag…?

Men jag säger bara en sak..

Förlossningssmärtor! Släng er i väggen!!!!

Jag hann inte mer än ta en mun kaffe i morse innan det small till när jag skulle böja mig framåt för att plocka upp skräp från golvet……….

PANG!

Och för andra gången denna höst…eller ska vi säga vinter nu…så kom detta olägliga tillstånd…

f*n,f*n, f*n…..*gnor ryggslutet*

Det går knappt att sitta på kontorstolen utan olidliga smärtor och fasansfulla grimaser…

Men jag ska minsan jobba en stund med Feldenkraisövningar…Det har hjälpt förut när jag varit stel och orörlig….Det kommer göra det igen…

Och en sak är säker…NÄR detta smärtsamma tillstånd är över…DÅ ska denna kvinna göra allt för att komma i form…Var så säker…

*lunkar framåtböjd vidare och ynkar Ajajaj och OJ gör*

© Deercat

3 svar to “Ajajaj..och Oj!”

  1. pruddelutt Says:

    Ajajajaj…..jag lider med dig! Var hemma från jobbet med akut ryggskott en vecka i början på hösten, men sedan tog det drygt två veckor till innan eländet gav med sig. Det gör för djävulskt ont! När man föder barn har man ju iaf något för all smärta 🙂 Men ryggskott, näe det är bara för trist och meningslöst.

    Gilla

  2. Deercat Says:

    Tack Pruddelutt för dina sympatier…Ja det gör för djävulsk ont…! I dag är det värre än i går…Men nu har jag lagt upp ett långprogram för att kunna slappna av i alld et som gör ont…Lyckas jag med det kommer hälften vara vunnit…

    Gilla

  3. Anders Says:

    Stackars Deercat, ryggont e ingen lek….
    Hoppas det släpper fort, kryakram!

    Anders

    Gilla

Kommentera

