Hösten – förnyelsens tid

Hösten har så länge jag kan minnas varit min tid….Alltså den tid på året när jag känner mig fräschare, snyggare, sexigare och mer tillfreds med livet, än vid andra årstider….

I år är det inget undantag alls….I år finns det ju till och med en bonus-bonus-känsla i alltihopa….

De där tre amalgamfyllningarna jag hivade ut för några veckor sedan har fått kroppen att sakta men säkert resa sig från katastrofläget den varit i en längre tid…

Nu orkar jag alltmer…och har bland annat fått städrycket-med-glädjefnatt tillbaka, vilket inte hänt på mycket, mycket länge..!
Även lusten till att umgås med folk har vaknat igen…..Liksom lust att skriva mer, sy mer, måla mer, göra om i lägenheten, ta långa promenader, sjunga högt, fnissa och skratta mer, tänka och känna mer, samt planera framåt med jobb och annat, vilket jag knappt orkat ens fundera på tidigare…..

Det är nästan ingen hejd på livsglädjen som bubblar inom mig….

Nu kan ju inte kroppen göra allt på en gång…Men bara det att lite i sänder få tillbaka känslan av att vilja erövra livet igen är unikt…Jag har saknat den där känslan, och jublar ofta över denna mycket speciella hedersgäst som anlände med årets höstmånader……

Och därför har min höst blivit en förnyelsens tid…En lusten och glädjens tid…

🙂

Och då ville jag även ändra min bloggsida med en bild som sprakar av liv och färg….

En mycket duktig ungdomsfotograf ställde upp för att plåta mig i helgen…Lite mot alla odds eftersom hennes kamerabatterier var på upphällningen när vi fick för oss att fota….

Men…En del av resultatet ligger nu på bloggens presentationsbild……..och jag blev riktigt, riktigt nöjd…..

TACK Jennie! = Benniie (finns en länk till hennes bilddagbok längst ner på min sida)

Hennes konstnärlighet och förmåga att ta läckra bilder imponerar på mig…..

*njuter innerligt av alla höstdager gör*

© Deercat

Hösten - förnyelsens tid


2 svar to “Hösten – förnyelsens tid”

  1. pantheraleo Says:

    roligt att läsa när någon är glad. Annars blir man ju själv deppig!

    Gilla

  2. Jennie Says:

    Hej Susanne!
    Tyckte att du valde två av de snyggaste bilderna, Är endå ganska nöjd trots att min kamera ville ge upp.. Men jag tycker absulut att vi ska göra om det och ha mer tid på oss 🙂
    Kram Jennie

    Gilla

Kommentera

