Avspärrat område!Munskydd på!!!

ant_trapped_glass_sm_clr3.gif

 

Nu gäller det att ligga lågt och inte vifta runt ute kring folk….För det var attans så smittsam den här förkylningen var då…. 😦

Var och varannan människa verkar ha däckat i den här influensaliknande förkylningen….Och i min sfär börjar det bli mer en regel än ett undantag att man insjuknar….

Äldsta sonen är sjuk…Grannar är sjuka….vänner är sjuka och i flera telefonsamtal får man sig veta att någon lite längre ut i ens sfär också är sjuk….?!

Vad är det med hösten egentligen som gör oss förkylda? är en fundering jag har, där jag ligger i mitt hav av snornäsdukar, nässpray, begagnade tekoppar samt anteckningsblock (ett måste, ifall en tanke tar sig förbi snorbarriären), plus nyss påbörjade Stig Larssons sista bok…som också är ett måste när man väl har börjat på millenniumserien…Fast sista delen är lite tung att hålla i om man är klen och sjuk….*flinar*

Man undrar ju varför man inte är mera tålig just efter sommaren?….Att man blir förkyld på våren är ju mera förståeligt….Då när vintermörkret utarmat alla energier…

Nåja, något svar hittar jag inte och det kanske inte är sånt jag ska ägna mig åt just nu…Alltså att fundera så himla mycket över saker och ting…

Men däremot borde jag nog sätta upp varningsskyltarna ”SMITTORISK” på ytterdörrarna….Så folk som går in i huset gör det på egen risk, eller i alla fall får möjlighet att störta till apoteket och köpa munskydd före besöket…

Och OM man ändå tar risken att vilja hälsa på mig, måste vi hålla säkerhetsavstånd *ynk*….och….Inte ta i hand!! (kan man kanske klara?)….INTE kramas!!!! (shit så orättvist)

Jag får INTE heller nysa i kaskader ut i rummet (går åt massor av näsdukar vid besök)….Jag måste hosta i ärmhålan….! (Därefter får man absolut INTE kramas,!! *ynk*) och händerna behöver tvättas oavbrutet, på mig och besökarna…! Och ve och fasa…man ska absolut inte låna ut någon telefon till en som inte är smittad…Vet ni om vilka smitthärdar det kan gro i micken på våra telefoner…

Näää…Allt det där låter bara för jobbigt ju…Dels att man måste bli så paranoid gentemot var smittzonerna finns…..och dels att man måste tänka sig så himla mycket för i alla lägen…..Så ett litet tag till kommer jag att sätta upp drastiska skylten…

AVSPÄRRAT OMRÅDE

HÖG SMITTORISK

Och lite längre ner lägga till…

Välkommen åter!

*krigar fortfarande mot bacceluskarmén – dock med framgång, gör*

© Deercat

Kommentera

