Giftig avgiftning!

Så där ja….Då var gårdagens bravader hos tandläkaren avklarade. Tre amalgamfyllningar är borta….och jag kan konstatera – de där feta vrålen av glädje jag velat ge uttryck för fick ske i tystnad….

Det vet ni väl – en bedövad mun åstadkommer inga Tarzanvrål…och…Den visslar inte!….Fast jag kan inte det i vilket fall som helst!

Det var ju med nöd och näppe det gick att dricka vatten igår….I alla fall…inte utan att det hamnade mer vatten utanpå kroppen än i magsäcken… 😦

Bedövningen satt i under stora delar av kvällen….men ärligt…Sånt står jag gärna ut med just nu…….

För man står ut med nästan vad som helst, när resultatet blev att i stället för att ta en eller två tänder på samma gång, klarades det av att få ut tre giftigbomber…..

Ja, jag är desperat!!!….Men det får jag då vara, för jag är jädrans trött på hela amalgamprocessen….Och jag är förbenat trött på att knappt klara av en vardag och vill bara komma igång med mitt liv…NU!!!!

Dessutom jag vill försäkra mig om att min kropp kan hantera andra påfrestningar som den redan är drabbad av….Eller för all del kommer att utsättas för i framtiden…Och då utan att det finns annat som i grunden stressar den och ger usel läkningskraft….

Så det såååå!

Just idag vill jag bara pussa min tandläkares fötter! Jag har lust att kasta mig ner och på knä tillbedja viljan som finns att hjälpa mig…kraften som finns för att få mig på fötter igen….Det är gudomligt!

Tre fyllningar ut alltså!…Det var en tuff arbetsinsats som gjordes under två timmar…och det ska medges….vi fick tulla lite på att färdigställa alla nya fyllningar och slänga in lite provisoriskt material i två av tänderna….

Men inte heller det är en big deal!

Nänääää!….Bara tanken om att tre feta amalgamfyllningar sörplats in i insugningsapparater och nu ligger i specialbehållare som ska frakta giftiga innehållet till supersäkra skyddsrum, i stället för att fara runt i min kropp gör mig euforisk….

Jag är halvvägs…..! Halvvägs mot ett giftfriare liv…!

Vad det kommer att innebära återstår att se…!

Jag tror stenhårt på det här…! Och jag kommer framför allt att vässa framtidens pennor, speciellt den giftigaste av dem, och berätta vad jag kan och vet om det skandalösa amalgamets härjningar!

Det kommer förstås till lite efterverkningar när man rensar ut supergift ur kroppen!

Till att börja med….Den där jädrans förkylningen som i går lite snöpligt dragit sig tillbaka, så att jag i all min hispighet över kommande operation-plocka-bort-amalgam INTE kunde backa, återuppstod i dag? Bara så där, liksom…väcktes den från de döda…!

Det är något skumt med förkylningar som kommer och går…! Och som aldrig infinner sig NÄR de behövs…!

Nåja…eftersom jag är glad över min och tandläkarens bragd i går…så pussar jag även förkylningens fötter och säger…

– Det är ok att du drog dig bort igår!…Annars hade det inte blivit någon nytändning eller glädje idag…

Så prosit på dig…!

*snyter mig ljudligt*

Vad som kommer i förkylningens släptåg återstår att se….kring det tänker jag inte fördjupa mig i nu….Glädjen och lättnaden får företräde i stället……

Det är ju fredag i dag – den bästa dagen på hela veckan…

Det tänker jag fira (liksom veckans tuffa äventyr)….Ska fira fräckt med några skvättar nässpray, varma drycker, dun och tevetittande….

Det är att göra det bästa av det som är…!

Hoppas du gör det också!!! 🙂

*nyser, snorar och kastar sig glatt i dunhavet gör*

© Deercat

Etiketter: , , , , , ,

7 svar to “Giftig avgiftning!”

  1. Märtagreta Says:

    Jag hade sju amalganfyllningar, och när jag tog upp det med min tandläkare och ville diskutera om min fibromyaligi kunde ha med dem att göra slog han alldeles bakut. Jag har TAPPAT två fyllningar, och känner ju att det blev bättre, jag VILL bli av med de andra också. Jag tror också på detta, varför skulle man annars klassa det som gift, HUR kan det INTE vara skadligt?
    Önskar dig en härlig helg under filtar, med näsdroppar och varm dryck.

    Gilla

  2. Deercat Says:

    Å tack min vän!! Ja du, det här är ett mycket ”förgiftat” område…Men med det jag vet (en hel den nu) så tvekar jag inte om att alltför många är sjuka, halvrisiga eller påverkade, och skulle må långt bättre om amalgamet togs ut…Räcker att tänka logiskt tycker jag…!
    Om du vill diskutera detta vidare med mig så maila mig – deercats@hotmail.com

    Gilla

  3. elvelin Says:

    tycker synd om er, själv är jag av den generationen som slapp detta. så jag slipper de här hämska bivärkningarna och bortplokningen av ett med.
    men tycker väldigt synd om er och tittar menande på sambon och undrar om han inte ska ta bort de han har. inte för att han har några besvär men man kan ju få!!
    och deercat inget ont som inte har något gått med sig. det som inte dödar än det härdar en. som man brukar säga.
    ha en väldigt trevlig helg med vara täcken rolig tv och vara drycker.
    krya på sig eve

    Gilla

  4. Deercat Says:

    Jag hade inte heller besvär inledningsvis…och det tog lång tid innan jag förstod sambandet..Men självklart tycker jag att det kan inte vara bra för någon att ha kvicksilver i munnen…Kvicksilver från en enda tand är nog för att förstöra en liten sjö….DET säger väl ALLT!! 🙂

    Gilla

  5. Märtagreta Says:

    Hm, jag blir mer och mer inställd på att åter försöka få igenom en sanering… men undrar så var jag ska börja, jag mailar dig när jag har lite bättre ork.
    Tack!

    Gilla

  6. elvelin Says:

    ursäkta stavningen men var lite trött igår det ska vara dig inte sig.
    jag har med hört ett det inte ska vara bra med amalgan i munnen. men har ju sluppit det.
    ha en trevlig helg
    eve

    Gilla

  7. Deercat Says:

    Märtaxxxx….Du är mycket välkommen att maila mig. Jag tror och hoppas jag har något att tillföra dig efter att ha läst din blogg! Attans att du ska behöva må som du gör…när det finns så mycket i livet att uppleva vilket blir dubbels så bra med en pigg kropp!
    deercats@hotmail.com

    Gilla

Kommentera

