Alltså….Det där amalgamet!!!!!

Ett – två – tre – på det fjärde ska det ske….!

*håller för näsan och hoppar*

NOT!!!! 😦

I dag går tiden med att ömsom förmana, ömsom uppmuntra….Däremellan blir det bannor, lock och pock!!

Det är tandläkardags….! Det är tid för nästa steg för att få ut det där i munnen, som förgiftar både kropp och själ….Alltså…Det där amalgamet som vi människor måste prata så tyst om…Så ingen tror att man är galen som fattat – kvicksilver är klassat som MYCKET GIFTIGT och gör oss sjuka….!!! 😦

Och jag har en kluven inställning till vissa delar av processen….

Jag avskyr tandläkarbesök!!!….Och jag avskyr att ha blivit sjuk!….

Det inre kriget handlar helt enkelt om vad jag avskyr mest…! Och om livet ska gå ut på att ständigt ha symtom, bli sjuk eller om det ska handla om att njuta och öka livskvaliten….

Ett – två – treeeee – på det fjärde ska det skeeee!
NOT! 😦

Och humöret pendlar fram och tillbaka…

Mellan sunda – stanna-ta-itu-med-skräpet-tankar 🙂 …. och fly-och skit-i-alltihopa-tankar.. 😦

Är jag inte såååå himla förkyld att jag borde ställa in och vänta några veckor till???

Jomen…om jag känner efter noga så…?…Men ack, ack!!!…

JUST IDAG!!!!!! Tycks förkylningen lysa med sin frånvaro…

Vart i helv…tog den vägen – NU – när jag behövt den för att fixa en värdig ursäkt?

Jädrans förräddare är dom…armén av baccelusker…*morrar*

Nähääää nä, ingen hjälp där alltså!

Hmmm…..tänk om det i alla fall kunde ske ett litet bankrån här i stan…Just där var tandläkarmottagningen finns…(samma fastighet som en stor bank)

Tänk om polisen kunde spärra av hela området, så ingen fick komma in eller ut ur fastigheten…

Skulle jag slippa då???

Nähääää! Det finns en bakdörr…Jaaa….Där ser man…! 😦

Ok, då…!! OKEY!!! OKEYYYY!

ETT – TVÅÅÅÅÅÅÅÅ – (och en halv)……………..TREEEEEEEEEEEEEEE!

På det fjärde ska det SKEEEEEEEE!

Nu jädrans får det vara slut på eländet…..! Ännu ett steg för hälsan ska tas….!

Hoppar (utan att blunda)…..rakt ut i ett psykologiskt bungyjump…!!!

NUUUUuuuuuuuuu!!!

LET´S GO! 🙂

*ylar Tarzanvrålet gör*

© Deercat

Etiketter: , , , , ,

4 svar to “Alltså….Det där amalgamet!!!!!”

  1. elvelin Says:

    hallå
    hoppas att det gick bra hos tandläkaren och att du har mun och tunga kvar.

    Gilla

  2. Deercat Says:

    Det gick som det skulle…Blev av med tre amalgamfyllningar…Fem kvar…Snart fri!

    Gilla

  3. Anders Says:

    Heja heja! Kämpa på,
    du kan och kommer att lyckas med det hele!

    Kramis styrkus
    Anders

    Gilla

  4. Deercat Says:

    Anders! Tackar ödmjukast för kramis styrkus! Du är baske mig bästa påhejaren jag känner till! Kramilurus enormius till dig! /Suss

    Gilla

Kommentera

