Det gör jag aldrig om igen…

Det här gör jag INTE om igen….DET säger jag bara!!….

INTE EN GÅNG TILL!!!! Inte en ENDA gång till..Att jag tänker fylla femtio år!

Nope nu får någon annan ta över uppgiften…

*lämnar över stafettpinnen till kommande femtioåringar*

😉

Nåjaaa!!! För att nu avsluta ett kapitel i mitt liv kan det rapporteras…..Festen blev lyckad…..alla blev mätta…..ingen saknade vin i glasen, om de nu inte ville fattas drycken, dårå

Inte behövdes Bindefeld heller för att få till ett gäng pajer och en god efterrätt….Framför allt behövdes ingen superexpert för att se om det passade med blå servetter till mitt enkla arrangemang på bordet…

Bra kvinna reder sig som bekant själv??!!

IBLAND! 🙂

IBLAND INTE! 😦

Så finns det vissa som vill veta om jag fick några presenter dårå?

Jaaa…det fick jag….*nickar hemlighetsfullt*

Brukar man ju få…eller huuuur? Plus en hel del fina kort och blommor…

Var och en av dessa presenter är gudomligt uppskattade….speciellt nu i efterhand när jag i lugn och ro kan gotta mig åt dem alla…Men ingen nämnd, och därmed ingen glömd…

Fast det är klart…borde kanske nämna den där annorlunda presenten jag fick från två uppsluppna väninnor….Och snörpa lite på munnen över att det fattades instruktionsblad.


Efterlyser härmed en instruktionsbok för ett ”tantkitt”!

Ovannämnda tantkitt består av 1 st gråpapperslåda, innehållande tre virkgarnsnystan….plus en virknål…..samt en tantklänning i hiskeliga färger…

Faktiskt så grälliga att de var lätt sjösjukeframkallande…….

MEN…som sagt..den där Ikeabeskrivningen “follow me”, saknades!!??

*stampar uppfordrande med foten*

Och om man tänker efter borde jag kanske gnälla lite till över att inga stödstrumpor fanns i lådan…Då hade jag ju kunnat stampa hårdare och säkrare med foten…

Eller för all del… När kommer käppen som borde varit i lådan?….Den som jag skulle slå orättvisorna i huvudet med….?

Apropå tant….Vad är en tant egentligen nu för tiden…?

När jag var liten var det en storbystad madam som luktade för mycket parfym, var gråhårig och med ett sådant där papiljottkrylligt hår….

En parant dam, eller i värsta fall en kärring, som mest ägnade sig åt att vara beskäftig, och väl underättad om allt och alla….

Och NÄR i helsike infinner sig tantåldern nu för tiden????

Är man på G när man fyllt femtio eller långt ifrån?

Nåja…som sagt….Att fylla femtio gör jag absolut inte om….

Det tar ju flera dagar att repa sig igen från fest….och grubblerier som uppstår i ett åldersskifte..

För att inte tala om den där kryssningen, som blev grädden på moset ganska direkt efter festdagarna. Den tog ju inte alls på krafterna…eller huuuur?

Ser nästan fram emot att bli pensionär och då ägna mig åt arga tanten med käpp i stället….

Att leva livet som icketant är faktiskt rätt tufft, när man tänker efter….

Det är ju i ett sånt liv man drabbas av stelhet, ryggskott och ålderströtthet i dagarna efter….

Det är då man räknar fram och tillbaka omkring vilka bravader man egentligen ska prioritera här i livet…

Ska det vara ett stilla, men lite lagomt argt tantliv i soffan….eller ett tufft icketantliv med bravader som kittlar själen?

*fortsätter trots allt som icketant gör*

© Deercat

mc-paret.gif

3 svar to “Det gör jag aldrig om igen…”

  1. Paula Says:

    Grattis i alla fall 🙂

    Gilla

  2. Anonym Says:

    50/50 – det blir vad man gör det till med andra ord.
    När du fyller 100 kommer du att vara världens äldsta tjej – så det så!
    Kram
    Anders

    Gilla

  3. Julia Roberts... Says:

    Grattis goa du….jag funderar ofta ålderns olika skeenden och kan aldrig likna mej vid någon…mer än mej själv…och kommit fram till…att det är ju helt underbart så olika kvinnor och män det finns…ingen är lik den andre…alla lika alla olika…och bara så unika…vad man nu än väljer att vara…för det är bara DU som bestämmer hur du vill vara oavsett vem du är …eller hur?
    kram på dej…

    Gilla

Kommentera

