Bindefeld, hjälp var är du?

Vinglande mus

Eftersom jag nu råkat bli ETT år äldre, femtio alltså, vill jag gud bevars dra ut lite på firandet. Om ett par dagar tänker jag ha en näpen sammankomst för de närmast sörjande vännerna…..

Man ska bara förbereda sig väl, säger visst superfestfixaren Micael Bindefeld, så kommer festen eller vad man nu tänkt sig, bli himla bra….

Okey då!!

Så då gör jag det…Förbereder mig noga, alltså…Tänker och tänker…skriver listor på allt som ska handlas…och göras….och försöker göra ALLT på en gång

Enkelt ska det vara om jag ska fixa nått….Och ovanstående festfixare (MB alltså), tycker att om man har en skral kassa ska man i alla fall satsa hårt på servetter och dukning!

Hmmm…kan man äta sånt???

Nåja…enkelt var det ja…! Undertecknad vill INTE stå i disken och göra mat hela tiden på sin egen fördelsedagsfest…

Nänä…hon har en bild av att vingla runt på högklackade skor, skåla, babbla och vara gästvänlig mot alla….inklusive hjälpa katten att anpassa sig till enorma procentökningen av ben som invaderar hemmet…….

Så då förbereder man sig minutiöst…..Pratar med katten om det viktiga med att se upp med svansen på lördag…och sånt viktigt!

Bästa restaurangköket utan större faciliteter jobbar jag i för tillfället….Disken står i travar (diskmaskinen, jag alltså, gör annat). Allt från skafferiet är framplockat (det mesta onödigt) och så är det goj hitan och ditan…exempelvis från efterrätten som ska frysas…och annat som spilldes…OUIPS!

Mitt i allt det där stöket, när jag nynnar till musiken jag lyssnar på, och knicksar på gumpen i takt, kommer jag på mig med att vilja ha en restaurang…*jisses*

Drömmar om att bosätta sig i Grekland och en superhäftig taverna invaderar!

Och jag ser mig själv…mingla runt bland gästerna (fullsatt så klart)…Fråga om dom har det bra….sitta i timmar med Retzinaflaskan, lyssna och prata…och…ALLT köksarbete, inhandling av varor och annat har fallit i glömska…

Jag liksom bara seglar runt…i min dröm om en verklighet som är alltför overklig…När jag återvänder med blicken till mitt kök och allt som ännu inte är klart…bryter svetten fram!

Fy fasen och himmel und donnervetter!

Kommer jag att hinna allt….? Kommer man gilla maten? Kommer vinet att räcka? Bör jag duka här eller där? Får vi plats? Kan man blanda ditt och datt? Håller den minimala budgeten? Kommer jag att orka?

Och kommer jag verkligen att hinna sätta mig ner och bara vara….Alltså just det jag hade tänkt mig?

Micael Bindefeld var är du? Du som får allt fixande att framstå som den enklaste saken i världen…! Och fixar du fester för oss mindre bemedlade, som bara är allmänt festsugna?

Inte det nej!!

Drömmarna om en taverna i Grekland får ställa sig i skamvrån….

Skulle aldrig palla….Det räcker nog gott och väl med det som ska göras inför ett litet gäng…

Och nu när jag vilat en stund inser jag också….Här kan jag ju inte sitta och oja mig! Ska man lyckas med sina visioner om en lyckad sammankomst, gäller det att rådda runt i det som för tillfället framstår som ett kaos…..

I värsta fall kanske jag lyder Bindefelds råd…Serverar snygg duk, superflotta servetter, med soppa som tilltugg!!!!

*nynnar – vad en gumma får gnooOOoo och knicksar på häcken gör*

© Deercat

Etiketter: , , , ,

3 svar to “Bindefeld, hjälp var är du?”

  1. ... & Dom Says:

    Vill bara säga att kommentaren är skriven inne på Mer-Trafik’s sida… visst ja! Glöm inte att ha det kul på efterfesten 😉

    Gilla

  2. Parsson Says:

    låt Bindefelds fixat o drat i deklarationen. Hushållsnära tjänster??????

    Gilla

  3. Anders Says:

    Du, jag har fortfarande em good smak i munnen efter din gädda i ugnen sist. Det ordnar sig galant det här, you’re a natural!
    Förresten – har du fått några presenter? Berätta!

    Gilla

Kommentera

