Hipp, hipp, hurra!

För att jag får vara med om denna dag! En dag som alltför många inte förstår vitsen med.

En dag som man antingen rynkar på näsan åt, eller får ångest och oro av….

Kanske suckar man över livets förgänglighet….Alternativt klagas det över en rynka här eller där…Kanske en mage som putar….eller öron som inte hör allt längre…..

Och inför den här dagen kan man också bli klämkäckt tröstad med komplimanger som ska blidka den eventuella ångest man förväntas bära inför dagen…

Ja…sätten är så många att jag inte kan rabbla dem alla…Men en sak är säkert….

Att fylla femtio år väcker känslor och tankar hos de flesta…

Så också hos mig….

Men jag får ingen ångest WHAT SO EVER inför själva födelsedagen eller åldern…

OM man betänker alternativet till att fylla år, är det superenkelt att njuta av födelsedagar! Har man varit i närheten av döden vet man hur värdefullt livet kan vara…och man kommer knappast på den befängda idén att spotta på en födelsedag….Den är ALLTID lika välkommen!

OM jag får någon som helst vånda i sammanhanget, är det mer våndan inför olika krav på ork och kraft att fira dagen på ett visst sätt….Eller vara på ett visst sätt eller vad som nu förväntas av mig när jag fyller jämna tal…

Men åldern…NOPE!!!

INGENTING är annorlunda i dag jämfört med i går…

Jag vaknade inte med grått hår för att jag nu blev femtio år!

Inte heller vill jag direkt byta ut alla balla kläder i garderoben, till gredelin eller tantbrunt….eller byta jeansen mot byxor med påsydda pressveck….

Och inte hade en käpp trollats fram så där över natten som jag behövde stötta mig på….

Fast en käpp hade jag nog velat ha…? Men mest för att slå på sånt som inte är rättvist här i världen….

Ja faktiskt, en käpp hade jag gärna velat ha!!! Och höja med harm, och uttrycka min ilska, i samma anda som Astrid Lindgren gjorde i anfall av civilkurage, mot verklighetsfrånvända politiker. Mot dem som inte fattade hur fel en del beslut kan bli i verkligheten

Näää..ingenting i mitt liv har förändrats under natten, mer än att siffran på min ålder har körts upp med EN enda enhet!

Och min gamla bild av femtioåringar och även de som hunnit längre uppåt på åldersstegen, ter sig numera mer av bilden av den som var ovetandes om HUR DET VERKLIGEN förhåller sig…Huva som man lär sig….Hela tiden…

Så det blir inte någon skillnad alls i dag…

Förutom några riktigt feta lyckosaker som inträffar förstås….

Jag kommer att fira födelsedagen i en krets av dem jag älskar mest…Två söner, och ena sonens sambo, tillika min bonusdotter, och allas vår ögonsten, Glen Moray….plus alla dem som skickat sina tankar och gett mig en stark lyckokick…

Jag kommer att njuta av all den kärlek som flödar från mig till dom…från dom till mig!

Allt är som vanligt alltså! 😉

Det är värt ett hipp,hipp, hurra….på min femtioårsdag!

*viftar med vimplar och flaggor gör*

©Deercat

5 svar to “Hipp, hipp, hurra!”

  1. Anonym Says:

    Ett jättegrattis! Njut!

    Gilla

  2. Anonym Says:

    Grattis, Susanne.

    Gilla

  3. Anders Says:

    Vill inte gnälls, inte alls, men JIIIsess
    vad mörkt det är här i kommentarrutan…
    Grattis igen får jag väl säga då min första kommentar åkte iväg lite hippsomhapp dårå…

    Gilla

  4. Hanna Says:

    Grattis. Jag blev 39 – också född 25/9.

    Gilla

  5. Laiza Says:

    Tack för din kommentar hos mig. Bra att känna till att andra oxå råkar ut för mobbingen.
    Stort Grattis i alla fall! Är själv i samma sits och ska ha kalas. Tänka, tänka, tänka. Skulle ha hjälp av min dotter fast det sprack så jag får ta allt själv. Attans oxå. Hoppas din fest blir lyckad.

    Gilla

Kommentera

