Nu ska det gungas fett i höfterna

Tänk så länge man pinat sin kropp för att hålla den smal, eller i alla fall i något sålunda i form….

Och då och då varit stolt över att ha någonting som kan skönjas som en midja…. 

Genom åren har det blivit allt svårare…och motionsrundorna har känts aningen tröstlösa – i alla fall om de gällt att få lite smalare kroppsbyggnad… 

Tack och lov tappade jag nojan för flera år sedan, den om att man måste vara smal för att vara lyckad….I stället har jag lärt mig att gilla den jag ser i spegeln…och känna på djupet att jag DUGER!  

Och inga fler underliga bravader för min del, på gym och andra ställen som mest får mig att känna mig mindervärdig eller att jag inte duger som jag är…. 

Visst har jag fortfarande bad days där jag känner att min kropp skulle behövt släppa ett och annat kilo ifrån sig…då mest för välbefinnandet skull…..Men what the HÄCK! 

Det är då man i stället kan peppa sig med artiklar som den jag läste nyss i senaste numret av Illustrerad Vetenskap…. 

Vaggande höfter ger störst sex appeal….!  

Forskare har konstaterat att getingmidja eller bildäcks-dito INTE är avgörande faktorer när en man ska bedöma hur han uppfattar en kvinna som sexuellt attraktiv…

Nänääää….!!! 

Det är visst minst lika viktigt HUR kvinnan bär sin mer eller mindre slanka midja….OCH…..

Det är minst lika viktigt hur ens gång är…Om man har ett maskulint sätt att framföra kroppen på, värderas man inte som lika attraktiv som om man i stället låter höfterna vagga…. 

Slutgnällt om bildäcket runt magen alltså..!!!!

Här ska det gungas fett i framtiden…!  

*går långpromenad och gungar fett med höfterna gör* 

© Deercat 

Kommentera

