Snart är vi packade igen

och vi båda vinglar runt, lite halvt om halvt berusade. Jag försöker koncentrera mig medan han hela tiden kontrollerar packningen och vad jag håller på med i garderoben.

Du glömmer väl inte mina grejor, tjatar han så där en gång i minuten.

Nej, jag glömmer inte dina grejor, säger jag varje gång, med blicken flackande mellan garderoben och resväskan som ligger packvänligt uppslängd på köksbordet.

Fast han stör mina tankar och koncentration om vad som är bra att ha med sig denna gång. Det är höst och det blåser kalla vindar. Det duger inte längre med sommarens tunna plagg.

Jag försöker hålla mig cool och samlad….Trots alla jamande avbrott.

Då och då lägger han sig invid resväskan…Det tar på krafterna att vara kontrollant!

Glen Moray

 

Foto: Jennie Ranta

 

Snart, säger jag…om några timmar åker vi.

Ordet ÄNTLIGEN dallrar i luften!

Och så bryter tankarna sig in, om byggandet i går av denna nya blogg. Hela dagen gick åt till att förstå finesserna och verktygen. I dag finns ett nytt texthus som funkar och som fick besöksstatistiken att skena i raketfart. Hjärtat bultar av förlägenhet över att så många ville besöka och läsa.

Tacksamheten packas med i hjärtats resväska.

Dags för en välbehövlig vila över helgen. Glen Moray snattrar ivrigt om gräs, trädstammar och sjöluft.

Men blogghuset kommer inte att stå övergivet och tomt så länge, bara under restiden!

Med all vår glädje ska vi nu korsa det smålänska landskapet, och kisande mot solen fara ut mot ostkusten. Berusade av glädje över att livet självt kan vara så jädrans vackert.

 

Here we go! Here we come!

*packar och nynnar gör*

©Deercat

 

Ett svar to “Snart är vi packade igen”

  1. Undrande Brorsan Says:

    Öhh… ”texthus”???

    Gilla

Kommentera

